ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب

ویژگی‌های شوینده خوب برای پوست چرب را باید در ترکیبات آن جستجو کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های شوینده مناسب پوست چرب فاقد چربی و هر نوع روغن‌های تحریک کننده پوست و تنظیم PH پوست می‌باشد. وظیفه‌ی تولید چربی برعهده غدد چربی پوست است و کسانی که پوست چربی دارند می توانند با استفاده از شوینده مناسب پوست چرب در کاهش تولید چربی توسط غدد چربی کمک کنند. اما برای انتخاب شوینده مناسب پوست چرب باید ابتدا ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب را بهتر بشناسید و سپس از میان برندهای موجود در بازار با کمک مشاورین پوست و پزشک متخصص یکی را انتخاب کنید. ما در این مقاله لیستی از برندهای بهترین شوینده پوست چرب خارجی و ایرانی را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما باشید.

چرا بدون استفاده از شوینده مناسب پوست چرب جوش می زنیم؟

افرادی که پوست چرب دارند همیشه از چربی بیش از حد پوست خود شکایت می کنند و بسیاری از آن ها پوستی پر از جوش و آکنه دارند. دلیل وجود این جوش ها چیست؟ غدد چربی که وظیفه ی تولید چربی و سبوم را بر عهده دارند، گاهی اوقات به دلایل ژنتیکی یا محیطی و یا فیزیکی شخص، سبوم بیشتری تولید می کنند. این سبوم به تنهایی و در حالت عادی در شادابی و سلامت پوست تأثیر زیادی دارد. چرا که این ماده ی روغنی و مومی شکل علاوه بر آبرسانی پوست، از آن محافظت نیز می نماید. به همین دلیل نباید چربی پوست را به طور کامل از بین برد.
اما گاهی اوقات میزان سبوم بیش از حد استاندارد شده و باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد. لایه ی بیرونی پوست دائماً در حال ترمیم و بازسازیست. سلول های پوستی با رشد خود باعث ریزش لایه ی بیرونی پوست می شوند و این موجب ترمیم و لایه برداری پوست می گردد. حال اگر این لایه برداری به درستی انجام نشود و سبوم باعث نگهداری و چسبندگی آن ها بر روی پوست گردد، این امر سبب ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می شود. چطور می شود از این اتفاق جلوگیری کرد؟ شوینده مناسب پوست چرب می تواند چربی های اضافی و مازادی که برای پوست مضر می باشند را حذف کرده و پوست شما را شاداب و سالم نگه دارند. 

ویژگی های شوینده خوب برای پوست چرب

بهترین شوینده پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا علاوه بر حذف چربی های مازاد، باعث سلامتی پوست شود و موجب خشکی بیش از حد آن نگردد؟ ویژگی هایی از قبیل:

• خشک نکردن پوست

گلیکولیک اسید در انواع شوینده ها، مرطوب کننده ها و تونرها وجود دارد که از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند و با لایه برداری پوست، سلول های مرده را از بین می برد و می تواند مانع خشکی پوست گردد.

• کنترل غدد چربی

نیاسینامید که یک نوع ویتامین B3 می باشد، با کنترل سبوم پوستی، به کاهش چربی کمک می کند و باعث کاهش آکنه و جوش بر روی پوست می گردد.

• تنظیم PH پوست

سالیسیک اسید که به لایه برداری پوست کمک کرده و باعث از بین بردن چربی های اضافی بر روی پوست می گردد، باعث تنظیم PH پوست می شود.

• آبرسانی

هیالورونیک اسید موجود در شوینده مناسب پوست چرب می تواند باعث آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست شما شود.

بهترین شوینده برای پوست چرب خارجی

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 1

◘ژل شستشو کوزارکس مدل گود مورنینگ COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser

شوینده پوست چرب و جوشدار که حاوی بتاهیدروکسی اسید BHA و روغن درخت چای، فرموله شده بدون پارابن سولفات فتالات و الکل، یک شوینده ملایم از نوع ژلی با PH متعادل می باشد. 

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 2

◘شوینده سراوی پوست نرمال تا چرب CERAVE

شوینده سراوی از بهترین شوینده خارجی  پوست چرب و حساس است که برای پوست های مختلط، حساس و تحریک پذیر نیز مناسب می باشد. تقویت کننده ی سد دفاعی پوست و متعادل کننده چربی تولید شده و ضد منافذ باز می باشد.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 3

◘صابون مایع شستشو صورت کلینیک پوست مختلط و خشک CLINIQUE all about clean

شوینده پوست چرب و خشک که ضد خشکی بوده و از سد دفاعی پوست محافظت می نماید. رطوبت پوست را متعادل کرده و منافذ را کاملاً تمیز می نماید. فاقد رایحه و پارابن و فتالات می باشد.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 4

◘ژل شستشو کلاژن بوست فیداوت Fadeout Collagen Boost whitening exfoliating

شوینده پوست چرب و خشک که حاوی کلاژن بوده و از چین و چروک جلوگیری می کند. این شوینده باعث حفظ سلامت و شادابی پوست می گردد.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 5

• فوم شستشو زردچوبه نوتروژینا Neutrogena Soothing Clear

شوینده پوست چرب و حساس که برای پوست های کم آب، مختلط و مستعد به آکنه نیز مناسب می باشد. در ترکیبات این فوم شست و شوی از مواد حساسیت زا، روغن های معدنی، سولفات و چربی استفاده نشده است.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 6

• ژل شستشو تی تری بادی شاپ The Body Shop Tea Tree Facial Wash

شوینده پوست چرب و منافذ باز که کاملاً گیاهی و طبیعی می باشد. این شوینده حاوی روغن درخت چای و عصاره درخت چای لیمو می باشد. آبرسانی، پاکسازی منافذ باز، جلوگیری از جوش از جمله فواید این ژل شست و شوی صورت می باشد.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 7

• ژل شستشو 200 میل بایودرما پوست مختلط تا چرب Bioderma Sebium Gel Moussant

شوینده پوست چرب و جوشدار و مختلط می باشد که سرشار از ویتامین E بوده و قدرت آبرسانی و ترطیب بسیار بالایی دارد. فاقد عطر، صابون، الکل و پارابن بوده که باعث شفافیت پوست می شود.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 8

• فوم شستشو تی تری بادی شاپ Body Shop Tea Tree Skin Cleanser Foam

شوینده پوست چرب و خشک که حاوی عصاره چای سبز می باشد. این فوم با کنترل چربی پوست، PH پوست صورت را تنظیم می نماید و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 9

• ژل شستشوی صورت زردچوبه نوتروژینا مدل Neutrogena Soothing Clear

شوینده پوست چرب و منافذ باز که با پاک کردن چربی مازاد بر روی پوست، به تنظیم منافذ باز نیز کمک می کند. ترکیبات داخل این ژل باعث جلوگیری از پیری زودرس، لک و از بین رفتن شادابی پوست می شود.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 10

• ژل شستشوی صورت ضدجوش و منافذ نوتروژینا مدل Neutrogena Sivilce Kersiti

شوینده پوست چرب و جوشدار که برای پوست هایی که دارای منافذ باز بسیار می باشند نیز مناسب است. این ژل دارای ترکیبات گیاهی و طبیعی بوده که با پوست شما سازگار است.

بهترین شوینده پوست چرب ایرانی

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 11

◘ژل شستشو 400 میل مورینگا اِمو پوست چرب و مختلط Moringa Hydrating Facial Cleanser

شوینده پوست چرب و جوش دار که بدون خشک کردن پوست، منافذ مسدود شده را باز و تمیز می نماید و چربی پوست را کنترل می کند. حاوی روغن های گیاهی مورینگا، آرگان، هسته انگور، دانه آفتابگردان، عصاره پاپایا و گریپ فروت می باشد.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 12

◘فوم شستشو و روشن کننده پرودرما ProDerma Revitavest

شوینده پوست چرب و حساس و به طور کلی برای انواع پوست مناسب می باشد. فاقد سولفات و پاک کننده های صابونی بوده و حاوی ویتامین C می باشد که به افزایش شفافیت پوست کمک می کند.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 13

◘ژل شستشو چای سبز فاربن پوست چرب Farben Face Wash

شوینده پوست چرب و منافذ باز و آکنه دار می باشد. حاوی عصاره چای سبز و ویتامین E بوده که به جلوگیری از آسیب دیدگی پوست کمک می کند. فاقد مواد صابونی و پارابن می باشد از این رو برای پوست های خشک نیز مناسب است.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 14

◘فوم شستشوی صورت ژنوبایوتیک مناسب پوست های چرب GenoBiotic

شوینده پوست چرب و جوش دار که با آماده سازی پوست برای جذب ترکیبات و مواد لازم با لایه برداری ملایم کمک می کند. حاوی عصاره های گیاهی مانند عصاره چای سبز و لیمو می باشد.

ویژگی های بهترین شوینده پوست چرب 15

◘فوم شستشو صورت پوست چرب و جوشدار حاوی نیاسینامید نو آکنه NO ACNE

یکی از بهترین شوینده پوست چرب ایرانی، شوینده پوست چرب و خشک می باشد که حاوی ترکیبات لایه بردار بوده و برای درمان جوش های چرکی و عفونت زا بسیار کمک کننده است. ضد عفونی کننده و ضد ویروس است و فاقد پارابن و سولفات بوده و PH پوست را تنظیم می نماید.

چه زمان هایی باید از شوینده استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از شوینده مناسب پوست چرب، صبح ها پس از بیدار شدن و شب قبل از خواب است. صبح ها زمانی که از خواب بیدار می شوید، پیش از خروج از منزل، بهتر است ابتدا صورت خود را با یک شوینده ی ملایم بشویید و سپس از آبرسان صورت یا مرطوب کننده‌ای که مناسب پوست شما باشد استفاده کنید. پس از استفاده ی آبرسان، چند دقیقه منتظر بمانید و سپس ضد آفتاب خود را بر روی پوست بمالید تا از پوست در برابر اشعه ی آفتاب محافظت نمایید. 
شب نیز، پیش از خواب صورت خود را با شوینده بشویید تا آلودگی ها از روی آن پاک شود. برای این کار، ابتدا اگر آرایش بر روی صورت دارید به آرامی با یک پنبه یا پد پنبه ای آرایش را پاک کنید و سپس با کمی نم دار کردن پوست صورت، شوینده ی خود را روی پوست بمالید تا تمام آلودگی ها پاک شود. در نهایت نیز از آبرسان یا مرطوب کننده صورت خود حتماً استفاده کنید. چرا که برخی از شوینده ها ممکن است پوست شما را کمی خشک نماید. بهتر است استفاده از آبرسان را پس از شوینده در لیست خود قرار دهید.

جمع بندی

شوینده ها وظیفه ی پاک کردن آلودگی از روی سطح پوست را بر عهده دارند. اگر پوست چربی دارید بهتر است از شوینده مناسب پوست چرب استفاده کنید تا علاوه بر زدودن آلودگی از روی پوست، غدد چربی را نیز کنترل کنید تا از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید. سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع شوینده مناسب پوست چرب را عرضه می نماید. برای خرید بهترین شوینده پوست چرب خارجی و بهترین شوینده پوست چرب ایرانی می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *