نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟

نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟

تونر صورت یکی از انواع محصولات مراقبت از پوست است که بهترین زمان استفاده از تونر صورت و نحوه ی استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افراد تونر را با میسلار واتر و یا سرم صورت اشتباه می گیرند. در حالی که این ها باهم متفاوت می باشند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت نحوه ی استفاده از تونر صورت چگونه است و همچنین به تفاوت تونر و میسلار واتر و تفاوت تونر و سرم صورت خواهیم پرداخت. با ما باشید. تونر صورت چیست؟

تونر صورت یک محصول مراقبت از پوست است که به منظور پاکسازی پوست استفاده می شود. فرمولاسیون به کار رفته در تونر بر پایه آب است و حاوی مواد مغذی می باشد که پس از پاکسازی، پوست را ویتامینه می کند. تونر منافذ پوست را کاملاً تمیز می کند و باعث تعادل PH پوست می شود. پس از استفاده از تونر، منافذ باز پوست، بسته می شوند. اگر نحوه ی استفاده از تونر صورت را به خوبی یاد داشته باشید می توانید با کمک آن سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید تا آبرسانی سریع تر انجام شود. در حقیقت شما با استفاده از تونر، پوست صورت خود را برای جذب عمیق تر مرطوب کننده و آبرسان آماده کرده اید.

نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟ 1

چگونه تونر با به پوست بزنیم؟

نحوه ی استفاده از تونر صورت بسته به نوع تونر می تواند متفاوت باشد. چرا که برخی تونرها به صورت اسپری و برخی به صورت یک بطری معمولی هستند. به عنوان مثال اگر تونر شما به صورت اسپری می باشد، می توانید آن را به روی صورت و گردن خود اسپری کنید. دقت داشته باشید که باید دهان و چشمان خود را بسته باشید. یا اگر نگران این هستید که در صورت اسپری کردن به صورت، تونر وارد مجرای بینی و یا چشمان شما گردد، می توانید بر روی دستان خود اسپری کرده و آن را روی پوست صورت خود بمالید. فقط باید به این نکته دقت کنید که حتماً دستتان را پیش از این کار تمیز و استریلیزه کرده باشید.
بهترین روش استفاده از تونر صورت که یک روش ساده تر و قدیمی تر و بدون دردسر نیز می باشد، آن هم اینست که تونر را چه مدل اسپری باشد و چه هر مدل دیگری، می توانید آن را بر روی پنبه یا پد پنبه ای بزنید و سپس پد یا پنبه را بر روی صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که پس از استفاده ی تونر صورت، باید مدت زمانی را صبر کنید تا تونر بر روی پوست خشک شود و سپس به سراغ مرحله ی بعدی مراقبت پوستی که استفاده از سرم‌های پوستی یا آبرسان صورت بروید.

بهترین تونر پوست خارجی

تونر صورت یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت پوستی می باشد که باید به صورت روزانه از آن استفاده شود. تونر نه تنها برای پاک کردن آرایش بلکه برای پاکسازی پوست از انواع آلودگی هایی که در طول روز پوست شما با آن مواجه بوده است، مناسب می باشد. تونرها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند و به پوست احساس طراوت و شادابی بیشتری می بخشند. تعدادی از تونرهای خارجی با اثر بخشی فوق العاده ای که دارند از محبوبیت بالایی برخوردارند. در ادامه لیست بهترین تونر پوست و صورت خارجی را آورده ایم.

• تونر تقویت کننده اسید گلیکولیک اوردینری Ordinary Glycolic Acid7%

تونر تقویت کننده اسید گلیکولیک اوردینری Ordinary Glycolic Acid7% با فرمولاسیون گیاهی، پوست را عمیقا پاکسازی و با ملایمت لایه برداری می‌کند. این تونر پوست را آبرسانی کرده و به مرور زمان شفاف‌تر، یکنواخت‌تر و هموارتر می‌سازد. به علت داشتن اسید میوه روی جوان سازی پوست نیز تاثیرگذار بوده و به طورکلی کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد.

• تونر تی تری (چای سبز) بادی شاپ Body Shop Tea Tree

تونر چای سبز بادی شاپ Body Shop Tea Tree در واقع می توان گفت یکی از بهترین تونر های در حال حاضر است که مخصوص پوست های مختلط، چرب و جوش دار تولید شده است. قدرت پاک کنندگی این تونر بسیار بالا بوده و با نفوذ فوری به عمیق ترین منافذ پوست، سبب پاکسازی کامل سطح و منافذ پوست شده و تمام آلودگی ها و ناخالصی های پوستی که منجر به مسدود شدن منافذ می شود را کاملا پاک می کند و در عین حال با کنترل دقیق میزان چربی سطح پوست، منجر به درمان و جلوگیری از بروز جوش شده و اندازه منافذ را تا حد چشمگیری کوچک می کند.

• تونر رتینول پیکسی 100 میل Pixi Rrtinol Tonic

تونر رتینول پیکسی 100 میل Pixi Rrtinol Tonic بافتی شفاف و رقیق دارد که به راحتی روی پوست می نشیند. برای استفاده از این تونر شبها قبل از خواب و بعد از پاکسازی پوست، مقدار کمی از آن را روی پد پنبه ای ریخته و به آرامی روی پوستتان اعمال کنید. چند دقیقه به آن وقت دهید تا جذب پوست شود، سپس در صورت نیاز می توانید از یک مرطوب کننده و یا سرم روی آن استفاده کنید.

• تونر زردچوبه نوتروژینا Neutrogena Soothing Clear

تونر زردچوبه نوتروژینا Neutrogena Soothing Clear حاوی عصاره زردچوبه باعث شادابی وروشن کنندگی پوست میشود آرامش بخش و ضد جوش هستش و کاملابدون پارابن، سیلیکن و رنگ شیمیایی میباشد.وجود زردچوبه در اسپری پاک کننده نوتروژینا موجب خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال و ضد قارج شده است. زردچوبه یک عامل ضد عفونی کننده و پاک کنندگی دارد و پوست های آسیب دیده را التیام بخشیده و ترمیم میکند. وجود این ماده در اسپری پاک کننده نوتروژینا موجب خواص شگفت انگیزی از درمان پوست شده است. 

• تونر ویتامین سی پیکسی 100 میل Pixi Vitamin C Toni

تونر ویتامین سی پیکسی 100 میل Pixi Vitamin C Tonic یکی از برترین و محبوب ترین تونر های موجود در بازار جهانی است در روند تولید این تونر پوست، هیچ موجود زنده ای آسیب ندیده است. تونر ویتامین سی پیکسی Pixi Vitamin C Tonic بافتی شفاف و رقیق دارد که به راحتی روی پوست می نشیند. برای استفاده از این تونر شبها قبل از خواب و بعد از پاکسازی پوست، مقدار کمی از آن را روی پد پنبه ای ریخته و به آرامی روی پوستتان اعمال کنید. چند دقیقه به آن وقت دهید تا جذب پوست شود، سپس در صورت نیاز می توانید از یک مرطوب کننده و یا سرم روی آن استفاده کنید.

• تونرهای صورت کلینیک CLINIQUE

تونر صورت کلینیک CLINIQUE به تنظیم PH پوست، رفع کدری و شفاف کردن صورت، از بین برندن سلول های مرده پوست، پاک کننده عمیق آلودگی ها، کوچک کننده منافذ و یکدست کننده سطح پوست معروف است. تونرهای این برند برای انواع پوست محصولی منحصر بفرد دارد و همه نوع ان فاقد عطر است.

نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟ 2

مراحل استفاده از تونر صورت

برای این که تونر صورت اثربخشی صحیحی داشته باشد باید مراحل استفاده از آن را بدانید. تونر صورت از آن جا که یک محصول مراقبت پوستی می باشد، بنابراین محدودیت زمانی ندارد. یعنی اگر بخواهیم در مورد بهترین زمان استفاده از تونر صورت صحبت کنیم می توان به هر صبح و شب اشاره کرد. چرا که شما هر روز صبح می توانید از تونر صورت برای پاکسازی آرایش خود بعد از شستشو صورت با ژل شستشو صورت استفاده کنید و شب ها، هنگام خواب تونر صورت می تواند نقش پاک کننده و تغذیه کننده ی پوست را ایفا نماید. اما به طور کلی بهترین زمان استفاده از تونر صورت پس از شوینده صورت و پیش از مرطوب کننده صورت می باشد. در تمامی موارد گفته شده، مهم اینست که مراحل استفاده از تونر صورت را بدانید و به درستی آن ها را انجام دهید که ما در این بخش از مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. مراحل استفاده از تونر صورت عبارتند از:

1- شستن صورت با شوینده

بهترین زمان استفاده از تونر صورت پس از شستن پوست با شوینده های ملایم است. نکته ای که در خصوص استفاده از محصولات مراقبت پوستی باید برای همه ی محصولات رعایت کنید اینست که ابتدا و پیش از هر کاری باید پوست صورت خود را با یک شوینده ی ملایم بشویید تا بخشی از آلودگی ها پاک شود. با این کار شما آلودگی هایی نظیر گرد و غبار و یا حجم سنگین لوازم آرایشی را از روی پوست صورت پاک کرده و به تونر اجازه می دهید کار خود را به درستی انجام دهد. بهتر است پوست خود را با آب ولرم و سرد بشویید تا طراوت و شادابی بیشتری به پوست خود ببخشید. در انتها نیز با یک حوله ی تمیز پوست صورت را به آرامی و با ضرباتی ملایم خشک کنید. به هیچ وجه حوله را بر روی صورت نکشید چون باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود.

2- استفاده از تونر

در این مرحله شما می توانید به یکی از روش های گفته شده، تونر را بر روی پوست خود بمالید. می توانید آن را بر روی پوست اسپری کنید. اما بهترین روش استفاده از تونر صورت این است که آن را بر روی پد پنبه ای بزنید و سپس با کمک پد، تونر را بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. شما می توانید به جای پد از پنبه های معمولی نیز استفاده کنید ولی دلیل تأکید ما بر استفاده از پد پنبه ای اینست که پدها مقدار کمتری از تونر را به خود جذب می کنند و تونر به خوبی بر روی پوست با کمک پد می نشیند. دقت داشته باشید که باید پیش از استفاده از تونر بروشور آن را مطالعه کنید. برخی تونرها مناسب چشم و لب نیستند. بنابراین نباید تونر را به دور چشم یا روی لب بمالید.

3- خشک شدن تونر

از آن جا که بهترین زمان استفاده از تونر، پیش از مرحله ی مرطوب کننده است، پس باید اجازه دهید تا تونر بر روی پوست خشک شود. به دلیل آن که فرمولاسیون به کار رفته در تونرهای صورت، بر پایه ی آب است، بنابراین تونر به سرعت بر روی پوست جذب می شود و شاید شما تنها چند ثانیه نیاز داشته باشید تا به پوست خود فرصت دهید تونر را جذب کند و پس از آن وارد مرحله ی بعدی شوید.

4- آبرسانی و مرطوب کردن پوست

آخرین مرحله از مراحل استفاده از تونر صورت، آبرسانی پوست است. در این مرحله از هر مرطوب کننده و یا آبرسانی که در روتین مراقبت پوستی خود استفاده می نمایید می توانید بهره ببرید. اکنون پوست صورت شما آماده ی دریافت هرگونه مواد مغذی می باشد. اگر به جای کرم از سرم صورت نیز استفاده می کنید، بهترین زمان استفاده آن اکنون است. شما با استفاده از تونر صورت، پوست صورت خود را آماده کرده و PH آن را تنظیم نموده اید و می توانید با خیال راحت از انواع آبرسان ها استفاده کنید. پس از استفاده ی آبرسان نیز باید مدت زمانی را صبر نموده تا کاملاً جذب پوست شود و سپس به سراغ لوازم آرایشی یا کرم های ضد آفتاب خود بروید.

تفاوت تونر و میسلار واتر

تونر به منظور پاکسازی و مغذی سازی پوست پس از شستن صورت با شوینده های ملایم به کار می رود. اما میسلار واتر برای پاک کردن آرایش و آلودگی های پیش از شست صورت با شوینده به کار می رود. تفاوت این دو محصول مراقبت پوستی در زمان استفاده و نوع استفاده است. اگر می خواهید از پاک کننده های قوی برای پوست خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ میسلار واتر بروید. اما اگر می خواهید پوست خود را تغذیه کنید، تونر گزینه ی بهتریست.

تفاوت تونر و سرم صورت

سرم صورت به منظور آبرسانی عمیق پوستی، برطرف کردن مشکلات پوستی مانند انواع لک و چین و چروک به کار می رود. اما هدف تونر پاکسازی پوست است. زمان استفاده ی این دو محصول نیز با یکدیگر متفاوت است. شما تونر را پیش از آبرسان استفاده می کنید و حال آن که سرم صورت پس از پاکسازی و تغذیه ی پوست که به وسیله ی تونر انجام می شود، استفاده می گردد. 

نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟ 3

علت سوزش صورت پس از استفاده از تونر

دلایل بسیاری می تواند برای این امر وجود داشته باشد اما به طور کلی از آن جا که پس از استفاده ی تونر، PH پوست صورت شما تنظیم می شود، خود به تنهایی می تواند عاملی برای سوزش پوست صورت شود. اما دلایل دیگری همچون مناسب نبودن تونر با پوست صورت، عدم استفاده از مرطوب کننده ی خوب پس از تونر، استفاده از تونرهای حاوی الکل و مواردی از این دست می تواند عاملی برای سوزش صورت پس از استفاده از تونر باشد.

جمع بندی

بهترین زمان استفاده از تونر صورت پس از شستن صورت و پیش از استفاده ی آبرسان ها می باشد. اما بهترین روش استفاده از تونر صورت بسته به نوع تونر شما می تواند متفاوت باشد. بنابراین پیش از استفاده از تونر حتماً بروشور آن را مطالعه نمایید. سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع تونرهای صورت را عرضه می نماید. برای خرید تونر صورت مناسب با پوست خود می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *