چطور ضد آفتاب اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

چطور ضد آفتاب اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

تشخیص ضد آفتاب اصل از فیک از آنجایی اهمیت پیدا می کند که با افزایش مشتریان لوازم آرایشی خارجی از یک برند خاص، نمونه های فیک آن محصول روانه بازار می شود که خرید محصول اصل را با مشکل روبرو می کند. حال که  این روزها بازار انواع لوازم آرایشی فیک و تقلبی داغ است، چگونه ضد آفتاب اصل را از فیک تشخیص دهیم؟ و یا در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ اساساً خطرات استفاده از ضد آفتاب تقلبی چیست؟ این ها سوالاتیست که ما در این مقاله به طور کامل به آن ها خواهیم پرداخت. تا انتها با ما باشید.
سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید ضد آفتاب اصل می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

خطرات استفاده از ضد آفتاب تقلبی

رسیدگی و مراقبت از پوست همیشه یکی از دغدغه های بشر بوده و دائماً در حال آزمون و خطاست. اشعه ی خورشید از آن دسته مواردیست که باید پوست صورت خود را در برابر آن ایمن نگه داریم. درست است که دریافت ویتامین دی از طریق نور آفتاب بسیار مفید است، اما اشعه ی خورشید دارای مواد مضری هم هست که اگر بدون هیچ محافظی به پوست صورت که از حساس ترین قسمت های پوست بدن می باشد تماس پیدا کند، باعث ایجاد لک و بعضاً بیماری های پوستی می شود. از این رو پزشکان استفاده از کرم ضد آفتاب را به شدت توصیه کرده اند. اما با بازار داغ لوازم های آرایشی، ممکن است به اشتباه یک کرم ضد آفتاب تقلبی را خریداری نمایید. آیا می دانید عوارض خرید ضد آفتاب و استفاده از آن چیست؟

عوارض خرید ضد آفتاب و استفاده از آن

محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی عموماً در ترکیبات خود از مواد شیمیایی سمی و خطرناکی همچون سرب زیاد، جیوه، سیانور، آلومینیوم، مدفوع و ادرار انسان استفاده می کنند. درست است که بسیاری از لوازم های آرایشی معتبر نیز در محصول خود از مقدار بسیار کمی سرب استفاده می کنند که البته این مقدار مجوز لازم را دارد، اما برخی سودجویان برای هزینه ی کمتر و دریافت سود بیشتر این میزان سرب را چندین برابر کرده و به مشتریان می فروشند. حال آن که مشتری بدون اطلاع از عوارض جانبی این محصولات، از آن ها استفاده می نماید. ازجمله عوارضی که در اثر خرید ضد آفتاب تقلبی و استفاده از آن ممکن است برای هر کسی در بر داشته باشد عبارتند از:

- ایجاد حساسیت های پوستی
- بروز التهاب و تورم در قسمت های مختلف پوست صورت
- ایجاد سوختگی های شیمیایی که سبب آسیب دائمی به پوست می شود
- به وجود آمدن لک و پیس هایی که ممکن است همیشگی باشند
- عفونت چشم ها در اثر تماس با آن
- بیماری های پوستی نظیر سرطان پوست
- بسته ماندن منافذ پوست 
- ایجاد جوش های چرکی
- خشک و در نهایت چروک شدن پوست
- پیری زودرس
- چرب شدن بیش از حد پوست
- بیماری های روحی در اثر ایجاد لک های دائمی بر روی پوست صورت (به ویژه در بانوان)
- احتمال بیماری هایی نظیر فشار خون بالا، ناباروری و....

چطور ضد آفتاب اصل را از فیک تشخیص دهیم؟ 1

چگونه ضد آفتاب اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

وقتی مشتریان و طرفداران یک محصولی در دنیا زیاد می شود، حس سودجویی و شیطنت برخی افراد گل می کند و به فکر تولید محصولات بی کیفیت ولی با قیمت محصولات با کیفیت می افتند. این محصولات بی کیفیت را با نام فیک یا تقلبی می شناسیم. در خصوص کرم های ضد آفتاب نیز چنین موردی وجود دارد. این روزها که بازار رقابت در زمینه لوازم های آرایشی به ویژه خرید ضد آفتاب اصل داغ داغ است، سودجویان بسیاری هستند که محصولات فیک و تقلبی را روانه بازار می کنند و از سادگی و اعتماد مشتریان سوءاستفاده می نمایند.
در اثر استفاده از این محصولات نامرغوب و تقلبی، افراد دچار عوارض و بیماری هایی نظیر اگزما، کهیر، حساسیت های پوستی، التهاب های پوستی و در اثر استفاده های طولانی مدت ممکن است عوارض جبران ناپذیری همچون سرطان پوست نیز بشوند. علاوه بر افرادی که از این محصولات استفاده کرده اند و ضرر دیده اند، شرکت های تولید کننده ی اصلی متضرر خواهند شد چرا که نام آن ها در بازار با عنوان بی کیفیت شناخته شده است. با این حال به تولیدات خود ادامه می دهند زیرا مشتریان خاص این شرکت ها می دانند در هنگام خرید ضد آفتاب اصل به چه مواردی باید توجه کنند.
اغلب این مشکلات برای محصولات خارجی رخ می دهد. چرا که محصولات داخلی عموماً دارای بارکدهای استاندارد هستند و یا به خاطر قیمت های پایینی که دارند برای افراد کلاهبردار سودی ندارند. از این رو شما با داشتن یک راهنمای تشخیص ضد آفتاب اصل از فیک می توانید به راحتی یک خرید با خاطری جمع و آسوده داشته باشید.

راهنمای تشخیص ضد آفتاب اصل از فیک

- قیمت پایین

محصولات آرایشی بهداشتی از جمله کرم های ضد آفتاب جزو کالاهایی محسوب می شوند که نیاز به مواد اولیه گران قیمت و شیوه تولید بسیار حساس دارند. از طرفی محصولات خارجی به دلیل این که در هنگام وارد شدن به کشور هزینه ی بالایی را به واردکننده متحمل می کنند، به همین جهت فروشندگان محصولات خارجی اصل مجبور به فروش با قیمت بالا هستند. این موضوع را شما زمانی که می خواهید خرید اینترنتی ضد آفتاب اصل داشته باشید به خوبی متوجه خواهید شد.
البته این نکته را هم خاطر نشان کنیم که قیمت بالا لزوماً به معنای کیفیت و قیمت پایین همیشه به معنای بی کیفیتی نیست. شما باید تمامی آیتم های موجود را در نظر بگیرید و صرفاً به خاطر این که محصولی قیمت پایینی دارد نسبت به خرید آن وسوسه نشوید.

- بافت کرم ضد آفتاب

در خرید اینترنتی ضد آفتاب اصل شاید نتوانید این مورد را بررسی کنید. اما اگر به صورت حضوری قصد خرید ضد آفتاب خارجی را دارید و می خواهید که از اصل بودن آن مطمئن شوید می توانید کمی از آن را بر روی پوست دست خود بزنید. کرم های ضد آفتاب اصل دارای بافتی نرم و یک دست می باشند. این کرم ها تا 6 ساعت ماندگاری با کیفیت بالا دارند. اما این در حالیست که کرم های ضد آفتاب تقلبی به شدت سنگین و چرب یا خیلی خشک بوده و روی پوست حالت ماسیدگی ایجاد می کنند.

- برچسب ترکیبات محصول

یکی از راه هایی که می توان در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی یا خرید ضد آفتاب اصل به آن توجه کرد، برچسب ترکیبات آن محصول است. درست است که همه ی افراد ممکن است اطلاعات و آگاهی های لازم در خصوص ترکیبات شیمیایی یک کرم ضد آفتاب را نداشته باشند، اما می توان با یک جست و جوی ساده در اینترنت به نکاتی دست یافت.
در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی حتماً در جست و جوی برچسب ترکیبات آن باشید و اگر در ترکیبات محصول به مواردی همچون سرب، آرسنیک و یا جیوه برخوردید، بدانید که این کرم ضد آفتاب فیک می باشد. ممکن است کلاهبرداران و سودجویان بخواهند زرنگی کنند و برچسب ترکیبات را از روی محصولات خود بردارند. پس اگر بر روی کالایی برچسب مواد تشکیل دهند را ندیدید بدانید که آن تقلبی است. 

- میزان پوشش کرم ضد آفتاب

ازجمله مواردی که می توان به کمک آن به راحتی در هنگام خرید کرم ضد آفتاب خارجی از اصل یا تقلبی بودن کالا مطمئن شوید، میزان پوشش و رنگ بندی آن است. اگر در وب سایت شرکت سازنده کرم ضد آفتاب مورد نظر شما را بی رنگ یا با رنگ های مشخص عرضه و معرفی می کند، باید فروشنده ای که از آن قصد خرید را دارید، همین رنگ بندی ها را داشته باشد. اگر چیزی غیر از آن بود مطمئن باشید کالای شما تقلبی است.

- شکل بسته بندی

توجه به نحوه ی بسته بندی کالا و طراحی و محتویات مندرج بر روی آن، یکی از روش هاییست که می توان به کمک آن کالای فیک و تقلبی را از کالای اصل و اورجینال تشخیص داد. در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی در صورتی که می خواهید کرم ضد آفتاب شما اصل باشد، می توانید با مراجعه به وب سایت برند تولید کننده ی آن، کرم ضد آفتاب مورد نظر خود را پیدا کرده و از همه لحاظ آن را مورد بررسی قرار دهید.
ازجمله مواردی که باید در هنگام خرید ضد آفتاب اصل در خصوص شکل بسته بندی آن توجه کرد عبارتند از: فونت، لوگو و طرح، صحیح بودن لغات و گرامر و رنگ جعبه ی بسته بندی و همچنین تیوپ کرم ضد آفتاب که می توانید همه ی این ها را از طریق همان وب سایت برند تولید کننده پیدا کنید. سعی کنید تیوپ و جعبه را از زوایای مختلف بررسی کنید. حتی روکش پلاستیکی جعبه نیز در اینجا حائز اهمیت است. روکش های پلاستیکی که نشان از پلمپ بودن کالا دارد، نباید شل یا خیلی سفت باشد. کالایی که در دست دارید باید عیناً، مثل همانی باشد که در سایت می بینید.

- بوی نامطبوع

کرم ضد آفتاب یکی از محصولات بهداشتی محسوب می شود و بیشتر جنبه ی درمانی دارد. به همین علت در بسیاری از مواقع کرم های ضد آفتاب اصل یا بو ندارند یا با بویی خوش استشمام می شوند. برای این که در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی از اصل بودن آن مطمئن شوید می توانید درب تیوپ کرم را باز کرده و آن را بو کنید. اگر بویی نداشت یا یک رایحه ی خوشبوی ملایم به مشام شما خورد، این کالا می تواند اصل باشد. اما اگر بویی تند و یا ترش داشت مطمئن باشید که این یک کرم ضد آفتاب تقلبی بوده و به هیچ وجه آن را خریداری نکنید.

چطور ضد آفتاب اصل را از فیک تشخیص دهیم؟ 3

نکات مهم در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی

برای هر کالایی که قصد خرید آن را دارید، فرقی ندارد ایرانی یا خارجی، خیلی مهم است که درباره ی آن و نکاتی که باید پیش از خرید راجع به آن بدانید، اطلاعات لازم را داشته باشید و برای این کار زمان بگذارید. خرید لوازم آرایشی بهداشتی مانند کرم ضد آفتاب یکی از خریدهاییست که با سلامت شما کاملاً در ارتباط است. پس باید برای چنین محصولی زمان لازم را صرف کنید. بدین منظور باید یک سری نکاتی را در هنگام خرید ضد آفتاب خارجی در نظر داشته باشید تا کالای خریداری شده علاوه بر این که اصل باشد، برای شخص شما مناسب باشد. از جمله این نکات عبارتند از:

- شناخت نوع پوست خود (خشک، چرب، خیلی چرب، معمولی، مختلط و حساس)
- نوع بافت کرم (ژله ای، کرمی)
- خرید از مکان یا فروشنده معتبر
- رنگی یا بی رنگ بودن کرم
- توجه به بارکد محصول و اسکن آن
- اطمینان از اصل بودن کالا
- مشورت با پزشک متخصص پوست برای تعیین میزان SPF (درصد محافظت در برابر اشعه خورشید)
- شیمیایی یا فیزیکی بودن ضدآفتاب
- بر پایه ی آب باشد

معرفی برندهای معتبر ضد آفتاب

با افزایش تقاضا و جمعیت مصرف کنندگان، انواع لوازم آرایشی بهداشتی با برندهای متنوع به بازار عرضه می شود. اما این که خرید ضد آفتاب خارجی خود را از کدام برند می توانید انجام دهید به شناخت شرکت تولیدکننده مربوط می شود. باید با انواع برندها آشنا باشید تا بتوانید یکی از آن هایی که مورد پسند شماست را در هنگام خرید ضد آفتاب اصل انتخاب نمایید. در این بخش از مقاله ما برندهای معتبری را که در دنیا کرم های ضد آفتاب تولید و عرضه می کنند را گردآوری کرده ایم. برندهایی از جمله:

- ایزدین (ISDIN)

با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست که اکنون در 40 کشور دنیا شعبه دارد. مرکز این شرکت در بارسلونا اسپانیا قرار دارد. ایزدین توانسته با استفاده از فرمول منحصر به فردی در محصولات خود، کیفیت را الویت قرار دهد.

- ام کیو (MQ)

یک برند ایرانی که دفتر مرکزی آن نیز در تهران قرار دارد. این شرکت ترکیبات خود با با فرمولاسیون فرانسوی در نظر گرفته است و مانند نامش "کیفیت معجزه آسا"  اثربخشی و کیفیت آن معجزه است.

- سام بای می (SOMEBYMI)

یکی از برندهای محبوب کره جنوبیست که محصولات مراقبت از پوست را تولید و عرضه می نماید. از آنجا که سلامت پوست برای مردم کره بسیار مهم است، این شرکت نیز کیفیت مواد اولیه را خط قرمز خود قرار داده است.

- شیسیدو (SHISEIDO)

یکی از برندهای بسیار قدیمی در زمینه تولید لوازم آرایشی بهداشتی شرکت شیسیدو می باشد که در ژاپن تأسیس شد. این شرکت شعبه های بسیاری در کشورهای مختلف دنیا دارد.

چطور ضد آفتاب اصل را از فیک تشخیص دهیم؟ 2

- کلینیک (CLINIQUE)

برندی آمریکایی که حدود 40 سال پیش تأسیس و راه اندازی شد. این شرکت یکی از معتبرترین برندهای آرایشی در جهان می باشد که محصولات آن بدون عطر و بو و مخصوص افرادی که آلرژی دارند تولید می شود.

- لاروش پوزای (LAROCHEPOSAY)

این برند فرانسوی بوده و قدمتی طولانی دارد. یکی از نقاط قوت این برند، تولید محصولات مختلف برای پوست های مختلف می باشد.

- نوروا (NOREVA)

یک برندی که تخصص آن پوست های چرب و مستعد آکنه است. این برند فرانسوی بوده و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. 

- نوتروژینا (NEUTROGENA)

در زمان های قدیم صابونی با نام نتروژینا تولید و عرضه می شد که متعلق به همین شرکت بود. اغلب طرفداران این صابون جوانانی بودند که پوستی پر از جوش یا مستعد جوش داشتند. این شرکت سال های بعد به سراغ محصولات مراقب از پوست و مو رفت و یکی از کالاهای معتبر آن کرم ضد آفتاب است.

- توکوبو

ضد آفتابی که محصول شرکت کره جنوبی است. این شرکت در تولید محصولات مراقبت از پوست پیشرو و همگام با تکنولوژی می باشد.

- وکالی (WOKALI)

باز هم برندی از کشور فرانسه که در زمینه ی محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند. کرم های ضد آفتاب این شرکت بافت های آسیب دیده را نیز درمان و ترمیم می نماید. از مزایای آن اینست که می توانید برای رده سنی های مختلف با تجویز پزشک استفاده کنید.

- شانگپری

محصولی از کشور کره جنوبی که جزو معروف ترین و با کیفیت ترین شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از پوست می باشد.

- سراوی (CERAVE)

کرم ضد آفتاب این شرکت از مواد معدنی بوده و با نظر کارشناسان و متخصصان پوست تهیه و فرآوری شده است. این برند با کیفیت آمریکایی می باشد.

- ضد آفتاب لافارر

ضد آفتاب های لافارر یکی از بهترین ضدآفتاب های ایرانی است که در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB به خوبی عمل می کند و با ترکیبات فوق العاده خود موجب مات شدن پوست می شود.

- ضدآفتاب درماتیپیک

ضدآفتاب درماتیپیک با فرمولاسیون فرانسوی در ایران تولید می شود و برای انواع پوست محصولی ارائه داده است. به دلیل قیمت مناسب این ضدآفتاب، با استقبال زیادی روبرو است.

جمع بندی

کرم ضد آفتاب یکی از لوازم بهداشتی بوده که این روزها خصوصاً با نازک تر شدن لایه اوزون، پزشکان و دانشمندان به شدت آن را توصیه می کنند. اما خرید ضد آفتاب اصل نیازمند داشتن یک سری اطلاعات لازم در خصوص شرکت های تولید کننده و نکاتی در مورد این که چطور بتوانید اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید، می باشد. 
سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید ضد آفتاب خارجی می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *