بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان کدام است؟

بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان کدام است؟

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان با ورود به روزهای گرم سال به مهم ترین دغدغه ی افراد تبدیل می شود. خصوصاً در عصر کنونی که تعدد مارک های خوب و بد رو به افزایش است. از این رو باید نسبت به ویژگی های بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان اطلاعات لازم را کسب نمایید. سپس نسبت به خرید ضد آفتاب با بهترین مارک خارجی یا ایرانی اقدام نمایید. ما در این مقاله بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

ضرورت استفاده روزانه از ضد آفتاب از نظر پزشکان

بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی یا خارجی، فرقی ندارد. پزشکان اکیداً توصیه کرده اند که افراد هنگام خروج از منزل چه در هوای آفتابی و غیر آفتابی حتماً از ضد آفتاب استفاده نمایند. چرا که خورشید دارای اشعه ی فرابنفش بوده و در اثر تماس مستقیم با پوست، در دراز مدت می تواند سبب آسیب های جدی از جمله خشکی و چین و چروک پوست، آفتاب سوختگی، نفوذ به لایه های عمیق پوستی، آسیب به کلاژن ها و حتی در موارد جدی تر می تواند سبب سرطان پوست نیز گردد. بنابراین طبق نظر و توصیه پزشکان روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
اگر در یک خانه ی حیاط دار یا ویلایی زندگی می کنید یا منزل شما دارای تعداد پنجره های زیاد و بزرگ می باشد، توصیه ی ما به شما اینست که حتی در صورت عدم خروج از منزل در روزهای آفتابی سعی کنید به اندازه ی لازم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. چرا که ممکن است نور غیرمستقیم خورشید نیز برای افرادی که دارای پوست حساس و یا خشکی هستند، آسیب زا باشد. اکنون بیایید باهم ویژگی های بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان را بررسی نماییم.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکی کدام است؟ 1

ویژگی های بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

هر کالا و محصولی برای این که انتخاب اول باشد و یک کالای خوب محسوب گردد، دارای یک سری ویژگی هاییست که در همه جای دنیا یکسان می باشد. بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان نیز از یک سری ویژگی هایی برخوردار است که اگر به داشتن پوستی درخشان و زیبا علاقمند باشید، باید نسبت به آن ها آگاهی پیدا کنید. ویژگی های بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان شامل: میزان spf، فیزیکی یا شیمیای بودن آن، ضد لک یا آبرسان بودن آن و مواردی از این دست می باشد که ما در ادامه به طور کامل به آن ها می پردازیم. با ما بمانید.

SPF بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان چقدر باید باشد؟

معیاری برای سنجش میزان محافظت از پوست در برابر آفتاب یا همان SPF آیتمیست که نشان می دهد یک کرم ضد آفتاب تا چه اندازه می تواند از پوست شما در برابر اشعه ی ماورابنفش خورشید محافظت نماید. همانگونه که می دانید نور خورشید دارای اشعه ماورابنفشیست که در صورت تماس مستقیم با پوست می تواند در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری را به جای بگذارد. 
اکنون برای این که کرم ضد آفتاب شما بتواند به خوبی از پوست شما در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت نماید باید از SPF مناسبی برخوردار بوده تا استاندارد لازم را برای این کار داشته باشد. برای این که منظور ما را از SPF بهتر درک کنید یک مثال می زنیم. زمانی که شما یک کرم ضد آفتاب زده اید در مقایسه با همان موقع ولی بدون ضد آفتاب مدت زمان بیشتری طول می کشد تا اشعه ی فرابنفش خورشید به پوست شما نفوذ کند. به عبارت دیگر، این فاکتور از طریق تقسیم کردن میزان تابشی از خورشید که برای قرمز شدن پوست با ضد آفتاب نیاز است بر میزان تابشی از خورشید که برای قرمز شدن پوست بدون ضد آفتاب نیاز است، محاسبه می شود. این برآورد بر اساس استفاده از دو میلی‌گرم ضد آفتاب در هر سانتی متر مربع از سطح پوست، به دست می آید. یک کرم ضد آفتاب برای اینکه بتواند حداقل استاندارد لازم را در این زمینه داشته باشد باید حداقل SPF 15 را داشته باشد تا بتوان به آن کرم ضد آفتاب گفت. برای این که بدانید چه میزان SPF برای پوست شما لازم است ترجیحاً نزد پزشک متخصص پوست و یا یک متخصص لوازم بهداشتی مطمئن مراجعه نمایید تا با راهنمایی و مشورت درست بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان باید فیزیکی باشد یا شیمیایی؟

اساساً کرم های ضد آفتاب از لحاظ ساختاری به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که باتوجه به نوع پوست خود باید یک کدام از آن دو را انتخاب نمایید. بازهم تأکید می کنیم که مشورت با یک پزشک متخصص و یا یک مشاور پوست خیلی می تواند برای شما راه گشا باشد. اما می خواهیم بررسی کنیم منظور از کرم های ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی در بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی یا خارجی چیست؟

ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

اصلی ترین ترکیبات فعال موجود در ضد آفتاب فیزیکی، دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی می باشد که گاهاً به آن دو ماده معدنی نیز گفته می شود. اساس کار ضد آفتاب فیزیکی به این صورت است که با ایجاد یک لایه محافظتی و فیزیکی بر روی پوست مانع جذب اشعه مضر خورشید شده و آن را مانند آینه منعکس و از پوست شما دور می کند. این نوع کرم ضد آفتاب به داخل پوست نفوذ نمی کند و جذب نخواهد شد. 
اگر بخواهیم به ویژگی های کرم ضد آفتاب فیزیکی اشاره کنیم می توان به مواردی همچون:
* خاصیت مرطوب کنندگی بالا
* تأثیرگذاری سریع
* عدم تحریک پوست
* ایجاد احساس سنگینی بر روی پوست
* به راحتی و در اثر تماس با لباس یا دست از روی پوست پاک می شود
* و....
اشاره نمود. 

ضد آفتاب شیمیایی چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین ترکیبات فعال این کرم ضد آفتاب شیمیایی بوده و با نام های اکسی بنزن، اکتی سالات، آووینزون، اکتینوکسات و... شناخته می شوند. اساس کار کرم ضد آفتاب شیمیایی به این صورت است که به پوست نفوذ کرده و جذب آن می شود تا بتواند اشعه فرابنفش خورشید را جذب و سپس با تبدیل آن به گرما از سطح پوست خارج کند. در حقیقت کرم ضد آفتاب شیمیایی اثرات مخرب نور خورشید را بر روی پوست شما غیرفعال کرده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. 
اگر بخواهیم به ویژگی های کرم ضد آفتاب شیمیایی اشاره کنیم می توان به مواردی همچون:
* احتمال بروز حساسیت در پوست های حساس
* قدرت پخش شوندگی بالا بر روی پوست
* عدم ایجاد حس سنگینی به دلیل جذب شدن در پوست
* مقاوم در برابر آب، تعریق و هرگونه تماس دیگر
* تأثیرگذاری آن زمان بر است. باید حداقل 20 دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده شود
* و...
اشاره نمود.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکی کدام است؟ 2

کدام یک برای پوست شما مناسب تر است؟

انتخاب بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان به لحاظ ساختاری به نوع پوست شما بر می گردد. باید ابتدا نوع و ویژگی های پوست خود را بشناسید و سپس نسبت به آن را استفاده نمایید. برای مثال اگر دارای پوستی حساس هستید شاید کرم های ضد آفتاب شیمیایی خصوصاً در انواعی که ضد جوش و لک هستند می تواند برای پوست شما مناسب تر باشد. یا اگر دارای پوستی خشک می باشید کرم های ضد آفتاب فیزیکی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارند می تواند برای پوست شما مناسب تر باشد. با تمام این تفاسیر، باید پیش از انتخاب بهترین مارک ضد آفتاب با افراد متخصص در این امر مشورت نمایید و در نهایت قبل از خرید چند مدل ضد آفتاب را بر روی پوست خود امتحان کرده و سپس انتخاب نهایی را انجام دهید.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان باید ضد لک باشد یا آبرسان؟

خاصیت ضد لک و آبرسانی جزو ویژگی هایی هستند که اگر یک کرم ضد آفتاب هر دو را توأمان باهم داشته باشد بهترین گزینه و بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان می باشد. اما در بسیاری از موارد بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی یا خارجی که با پوست شما سازگار باشد ممکن است هر دو ویژگی را دارا نباشد. به همین منظور باید فکری بابت آن کرد. از آن جا که آفتاب و اشعه ی فرابنفش خورشید می تواند باعث ایجاد لک و آکنه بر روی پوست گردد و از طرفی موجب خشک و چروک شدن پوست شود بهتر است که محصولات مراقبتی از پوست را انتخاب کنیم که بتواند هر دو را تحت پوشش قرار دهد.
برای انتخاب بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی یا خارجی می توانید یک کرم ضد آفتاب ضد لک را انتخاب کرده ولی پیش از استفاده یک آبرسان مناسب و سازگار با پوست خود را بزنید و پس از چند دقیقه از کرم ضد آفتاب ضد لک استفاده کنید. با این کار توانسته اید هم از قابلیت ضد لک بودن کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هم مانع خشک شدن پوست خود شوید. خصوصاً اگر دارای پوستی خشک یا حساس هستید حتماً انجام این کار را به شما توصیه می کنیم.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان در دنیا آشنا کنیم که عبارتند از:

کلینیک

کرم ضد آفتاب کلینیک دارای بافتی نرم و جذبی سریع می باشد. در برابر تعریق و گرما مقاوم است و از محافظت بالایی در برابر اشعه فرابنفش خورشید برخوردار می باشد. همچنین برای انواع پوست چه خانم ها و چه آقایان مناسب است. از جمله مزایای این نوع کرم ضد آفتاب خاصیت آبرسانی آن است که برای افرادی با پوست خشک بسیار مناسب می باشد.

شیسیدو

کرم ضد آفتاب شیسیدو در برخی مدل های آن هم برای پوست صورت و هم برای پوست سایر نقاط بدن مناسب می باشد. شیسیدو با استفاده از تکنولوژی روز دنیا توانسته کرم ضد آفتابی را تولید نماید که در هنگام به وجود آمدن گرمای بیشتر و حس آن توسط رگ ها، قوی تر شده و خاصیت محافظتی آن بیش از پیش می گردد. این کرم ضد آفتاب را 20 دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده نمایید و هر 3 تا 4 ساعت برای تأثیرگذاری بیشتر آن را تمدید کنید.

ایزدین

کرم ضد آفتاب ایزدین علاوه بر خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، ویژگی ضد لک بودن را هم دارد. همچنین از قابلیت آبرسانی برخوردار است که به ضد لک بودن آن کمک می کند.

لاروش پوزای

از جمله ویژگی های بارز کرم ضد آفتاب لاروش پوزای محافظت تا عمق پوست می باشد. این کرم ضد آفتاب فاقد چربی بوده و فوق العاده سبک و دارای محافظت بالا می باشد.

بیودرما

در خصوص این کرم ضد آفتاب باید گفت مانند آب سبک است و به سرعت جذب شده و ایجاد سنگینی نمی کند. همچنین فاقد چربی بوده و از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید به شدت محافظت می نماید.

نوروا

این نوع کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد. بافت آن بسیار سبک بوده و در برابر آب و تعریق مقاوم می باشد.

اون

از ویژگی های این کرم ضد آفتاب بی رنگ بودن و مناسب برای پوست های حساس می باشد. آبرسانی آن بسیار قوی بوده و محافظت بسیار بالایی از پوست در برابر نور خورشید دارد.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکی کدام است؟ 4

بهترین مارک ضد افتاب ایرانی از نظر پزشکان

شاید برای برخی دسترسی به بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان که در دنیا وجود دارد سخت باشد. بنابراین ما برای این افراد چند نمونه از بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی را که می توانند از آن استفاده نمایید را گردآوری کرده ایم که عبارتند از:

درماتیپیک

این نوع کرم ضد آفتاب دارای بافتی سبک و فاقد چربی می باشد. ضمن این که خاصیت درمانی نیز داشته و التهاب و خارش را به سرعت کاهش می دهد. بنابراین می توان گفت این کرم ضد آفتاب برای پوست های ملتهب، قرمز، حساس و آلرژیک بسیار مناسب است.

لافارر

مخصوص پوست های حساس و قرمز است که با پیشگیری و رفع لکه های پوستی به درمان موارد این چنینی نیز کمک می کند. فاقد چربی بوده و برای پوست های چرب نیز مناسب می باشد.

مای

مای یکی از برندهای قدیمی در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. کرم ضد آفتاب این برند دارای بافتی سبک و با جذب سریع بوده و ضد پیری می باشد. مقاوم در برابر آب و تعریق و مناسب برای پوست های حساس از دیگر ویژگی های این کرم ضد آفتاب است.

فیوژن واتر پریم

این نوع کرم ضد آفتاب حاوی ویتامین سی می باشد و بافت آن بر پایه آب است و به سرعت جذب پوست می گردد. بدون رنگ بوده و هیچ اثر سفیدی بر روی پوست از خود به جای نمی گذارد.

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد لک خارجی

اگر بخواهید کرم ضد آفتاب و ضد لک خارجی را هم زمان باهم داشته باشید باید بدانید که برندهای مختلفی از ضدآفتاب خارجی با خاصیت ضدلک وجود دارد. در اینجا از دو برند ایزدین و لاروش پوزای صحبت کردیم که می توانید یکی از این دو برند ایزدین و لاروش پوزای را انتخاب کنید.

- ایزدین

این نوع کرم ضد آفتاب علاوه بر خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، ویژگی ضد لک بودن را هم دارد. همچنین از قابلیت آبرسانی برخوردار است که به ضد لک بودن آن کمک می کند.

- لاروش پوزای

از جمله ویژگی های بارز این نوع کرم ضد آفتاب محافظت تا عمق پوست می باشد. این کرم ضد آفتاب فاقد چربی بوده و فوق العاده سبک و دارای محافظت بالا می باشد.

بهترین کرم ضد آفتاب  آبرسان خارجی و ایرانی

ما برای افرادی که می خواهند کرم ضد آفتاب و آبرسان را توأمان با هم داشته باشند از برندهای خارجی و ایرانی پیشنهاداتی داریم که عبارتند از:

* کوزارکس

این کرم ضد آفتاب حاوی عصاره ژل آلوئه ورا بوده که علاوه بر خاصیت ترمیم کنندگی آبرسان نیز می باشد. روشن کننده و شفاف کننده می باشد و اساس آن گیاهی می باشد.

* کلینیک

این نوع کرم ضد آفتاب علاوه بر خاصیت ضد آفتابی، ویژگی آبرسانی را نیز دارا می باشد. محافظت بالا در برابر اشعه ماورابنفش خورشید، مقاوم در برابر تعریق و گرما از دیگر خاصیت های این کرم ضد آفتاب است.

* پریم

این نوع کرم ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست و فاقد چربی بوده است. حاوی ویتامین ای و همچنین خاصیت آبرسانی خوبی که دارد جوان کننده و ضد چروک می باشد.

* سراوی

کرم ضد آفتاب این شرکت از مواد معدنی بوده و با نظر کارشناسان و متخصصان پوست تهیه و فرآوری شده است. این برند با کیفیت آمریکایی می باشد.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکی کدام است؟ 5

نحوه استفاده صحیح از ضد آفتاب

برای این که از بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی یا خارجی استفاده ی درستی داشته باشید باید روش صحیح استفاده کردن آن را بدانید. اگر دارای پوست خشکی هستید حتماً پیش از استفاده کرم ضد آفتاب از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. حتماً سعی کنید تمامی قسمت هایی که نور خورشید به آن تابیده می شود را کرم بزنید که شامل پوست صورت، گردن، بخشی از زیر گردن و دست ها می شود. ضد آفتاب را به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا در همه ی قسمت ها به خوبی پخش و در صورت داشتن قابلیت جذب، به پوست شما جذب شود. اگر طولانی مدت در بیرون از منزل هستید حتماً هر 3 تا 4 ساعت سعی کنید کرم ضد آفتاب خود را ترمیم نمایید.

نکات مهم در خرید ضد آفتاب

برای انتخاب بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان باید علاوه بر ویژگی های گفته شده در این مقاله یک سری نکات و مواردی را در نظر بگیرید تا انتخابی درست و اصولی داشته باشید. از جمله این نکات عبارتند از:

  • شناخت پوست خود (خشک، چرب، خیلی چرب، معمولی، مختلط و حساس)
  • نوع بافت کرم (ژله ای، کرمی)
  • خرید از مکان یا فروشنده معتبر
  • رنگی یا بی رنگ بودن کرم
  • توجه به بارکد محصول و اسکن آن
  • اطمینان از اصل بودن کالا
  • مشورت با پزشک متخصص پوست برای تعیین میزان SPF (درصد محافظت در برابر اشعه خورشید)
  • - شیمیایی باشد یا فیزیکی
  • بر پایه ی آب باشد

خرید اینترنتی ضد آفتاب ماکیاژ

سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *
  1. توسط تارا در تاریخ ۵21 شهریور 1403

    سلام من قبل تابستون رفتم دکتر دقیقا چند تا از برندهایی که دکترم پیسشنهاد داد مثل سراوی توی این لیست بود مرسی عالی و درست بود