کرم ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی رنگ؟

کرم ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی رنگ؟

خرید کرم ضد آفتاب خارجی و ایرانی برای داشتن پوستی شاداب و سالم بسیار ضروریست. در دنیای امروز نیز ضدآفتاب های جدیدی به بازار عرضه شده که شاید تصمیم گیری را برای شما دشوار کرده است. ضد آفتاب ها در دوسته ی رنگی و بی رنگ تولید و عرضه می شوند. هر کدام ویژگی های خود را دارند. ولی نکته ای که در مورد هر دو صدق می کند، خاصیت ضد آفتاب بودن آن هاست. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ را از جنبه های مختلفی همچون: ظاهر، محافظت، نوع پوست، کاربرد و مقدار استفاده بررسی کنیم. برای رسیدن به پاسخ این سوال که ضد آفتاب بی رنگ بهتر است یا رنگی تا آخر با ما باشید. سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

برای دانستن تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ و خرید کرم ضد آفتاب مورد نظر خود، باید ابتدا هر کدام را بشناسید و ویژگی های آن ها را بدانید تا بتوانید تفاوت و تمایز آن ها را نسبت به یکدیگر تشخیص دهید. کرم ضد آفتاب بی رنگ، مدل اولیه و اصلی کرم ضد آفتاب است که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB خورشید که بسیار مضر می باشند، تولید و عرضه می گردد. اساساً محافظت از پوست وظیفه ی اصلی کرم های ضد آفتاب با هر ترکیب و برندیست. کرم ضد آفتاب رنگی نیز علاوه بر دارا بودن ویژگی محافظت از پوست در برابر اشعه های UVB و UVA از پوست در برابر نو مرئی یا نور آبی نیز محافظت می نماید که در ادامه بیشتر خواهیم گفت. حال بیایید کمی جزئی تر به تفاوت این دو کرم ضد آفتاب بپردازیم:

کرم ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی رنگ؟ 1

1- فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در ظاهر

خرید کرم ضد آفتاب رنگی شاید کمی سخت باشد، چرا که باید با رنگ پوست شما همخوانی داشته یا با سلیقه ی شما جور باشد. کرم های ضد آفتاب رنگی با داشتن ترکیباتی از فیلترهای معدنی مانند اکسید روی، اکسید تیتانیوم و ترکیب آن ها با رنگ دانه های اکسید آهن سبب ایجاد رنگ بر روی پوست می گردند. این روزها که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و لوازم آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست نیز همگام با تکنولوژی در حال گسترش و پیشرفت است، انواع کرم های ضد آفتاب رنگی با تنالیته های مختلف که برای پوست های گوناگون از روشن گرفته تا تیره، همخوانی دارد به بازار عرضه می شود.
اما خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ بدون دردسر و هیچ گونه ریسکی می باشد. چرا که از ابتدا می دانید چه در انتظار شماست. اغلب کرم های ضد آفتاب بی رنگ یک لایه ی نازکی به رنگ سفید بر روی پوست به جای می گذارند که برای پوست های خیلی سفید و تیره چندان خوشایند نخواهد بود. البته امروزه بسیاری از کرم های ضد آفتاب بی رنگی نیز تولید می شود که کاملاً شفاف و بی رنگ بوده و باعث درخشندگی پوست نیز می گردد. در حقیقت تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ را اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری بررسی کنیم به میزان رنگدانه های موجود داخل کرم ضد آفتاب می رسیم که یکی به پوست رنگ می دهد و دیگری کاملاً شفاف و بی رنگ می باشد. اگر می خواهید پوستی کاملاً طبیعی و بدون هیچ گونه رنگ و لعاب اضافی داشته باشید، خرید ضد آفتاب بی رنگ پوست چرب یا خرید ضد آفتاب بی رنگ پوست خشک را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید همزمان کرم ضد آفتاب لک های موجود روی پوست صورت شما را بپوشاند و یا به پوست شما رنگی دیگر ببخشد، خرید ضد آفتاب رنگی پوست چرب یا خرید ضد آفتاب رنگی پوست خشک گزینه ی مناسبی می باشد.

2- تفاوت ضد آفتاب رنگی و ساده در کاربرد

یکی از تفاوت های جذابی که در هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه کنید، اینست که کرم های ضد آفتاب رنگی شما را نسبت به استفاده از کرم پودر بی نیاز می کنند. به ویژه اگر شخصی هستید که علاقه دارید همیشه با آرایش باشید، می توانید کرم ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنید تا با یک تیر، دو نشان بزنید. یعنی هم از پوست خود محافظت کرده اید و هم یک لایه کرم پودر سالم را بر روی پوست خود زده اید. کرم های ضد آفتاب رنگی در صورت انتخاب درست تنالیته رنگی، می تواند پوست شما را جذاب تر و شاداب تر نشان دهد و تمامی لکه های موجود بر روی پوستتان را بپوشاند.

کرم ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی رنگ؟ 2

3- تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در محافظت از پوست

شما با خرید کرم ضد آفتاب در حقیقت یک بادیگارد برای پوست خود تهیه کرده اید. این بادیگارد یا محافظ باید از پوست شما در برابر اشعه های مضری که از خورشید ساتع می شود، محافظت نماید که اندازه ی این محافظت به میزان SPF موجود در کرم ضد آفتاب بر می گردد. برای مطالعه ی بیشتر در این مورد می توانید به مقاله ی بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان مراجعه نمایید. اما دسته بندی کرم های ضد آفتاب به صورت رنگی و بی رنگ نیز می تواند در میزان محافظت کرم های ضد آفتاب تأثیرگذار باشد.
به این صورت که کرم های ضد آفتاب بی رنگ از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می نمایند که این دو اشعه جزو خطرناک ترین اشعه های خوشید می باشد. علاوه بر این ها طیف نور مرئی نیز یک نوع اشعه خورشیدیست که می تواند به پوست شما آسیب وارد سازد. همچنین در عصر حاضر که تکنولوژی حرف اول را می زند، ارتباط با دستگاه های دیجیتال مانند تلفن همراه، رایانه و تبلت جزء جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ی بشر شده است. این دستگاه ها نوری آبی رنگ از خود منتشر می کنند که می تواند باعث ایجاد لک بر روی پوست گردد. 
خرید کرم ضد آفتاب رنگی که حاوی رنگدانه های اکسید آهن می باشند به شما کمک می کند تا پوست خود را در برابر طیف نور مرئی خورشید و نور آبی دستگاه های دیجیتال محافظت نمایید. نور آبی دستگاه های دیجیتال می تواند علاوه بر ایجاد لک، سبب چین و چروک و پیری زودرس پوست نیز گردد. شما می توانید با خرید کرم ضد آفتاب رنگی میزان آسیب احتمالی به پوست خود را به حداقل برسانید. رنگدانه های اکسید آهن قدرت بیشتری به کرم ضد آفتاب می دهد و می تواند اشعه های مختلفی که در طول شبانه روز به پوست شما برخورد می کنند را کاملاً خنثی نماید.

4- تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و ساده در نوع پوست

کرم های ضد آفتابی که تولید و در بازار عرضه می گردند غالباً برای تمامی پوست ها مناسب می باشند و خاصیت سازگاری با انواع پوست ها را دارند. یعنی چه پوست شما خشک باشد و چه چرب، می توانید از خرید کرم ضد آفتاب مورد علاقه ی خود از پوستتان محافظت نمایید. البته در زمان های قدیم بسیاری از کرم های ضد آفتاب چربی زیادی داشتند و برای پوست های چرب بیشتر از آن که از پوست محافظت نماید، ایجاد جوش و آکنه می کرد. 
اما امروزه کرم های ضد آفتاب غالباً بر پایه ی آب بوده و دارای بافتی سبک می باشند. ولی از آن جا که کرم های ضد آفتاب رنگی دارای رنگ دانه می باشند، یعنی ترکیباتی بیشتر از کرم ضد آفتاب بی رنگ، طبیعتاً کمی سنگین تر از نوع بی رنگ آن می باشند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری به اشتباه گمان کنند که با خرید کرم ضد آفتاب رنگی، یک ماده ی شیمیایی مضر برای پوست خود خریداری نموده اند. برخی نیز برای آن که میزان ضرر احتمالی کرم ضد آفتاب رنگی را به حداقل برساند، میزان بسیار کمی از آن را بر روی پوست خود می زنند.
تمام این تصورات کاملاً اشتباه بوده و کرم ضد آفتاب رنگی و با انواع پوست ها هماهنگ می باشند و هیچ ضرری ندارند. اما اگر همچنان بر این باور اصرار دارید و اگر دارای پوستی چرب می باشید و نگران این هستید که شاید در اثر استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی پوست شما دچار جوش یا آکنه شود، به شما پیشنهاد می کنیم با خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ خیال خود را راحت کنید تا دغدغه ای در خصوص ایجاد لکه های احتمالی بر روی پوست خود نداشته باشید.
کسانی که پوست خشکی دارند می توانند با خیال راحت از هر کدام نوع که خواستند استفاده کنند. خرید کرم ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ، کاملاً به سلیقه و نظر شخصی شما بر می گردد. اما سعی کنید از کرم های ضد آفتابی که میزان آبرسانی بالایی دارند استفاده نمایید تا از خشک شدن بیشتر پوست خود جلوگیری نمایید.

کرم ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی رنگ؟ 3

5- تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در مقدار استفاده

بسیاری از افراد با خرید کرم ضد آفتاب بی رنگ گمان می کنند که می توانند هرچقدر که دلشان خواست از کرم برداشته و بر روی پوست صورت خود بمالند. چرا که هیچ رنگ و اثری از کرم بر جای نمی ماند و تصور می کنند که هر چه این مقدار بیشتر باشد قاعدتاً خاصیت محافظتی آن نیز بیشتر می شود. از طرفی در صورت خرید کرم ضد آفتاب رنگی به دلیل این که کرم ضد آفتاب حاوی رنگ دانه است، برای این که رنگ زیادی را به پوست خود وارد نکنند و رنگ پوست خود را طبیعی نگه دارند، مقدار بسیار کمی از کرم ضد آفتاب رنگی را بر روی پوست می زنند.
هر دو این کار کاملاً اشتباه و غلط است. شما با خرید کرم ضد آفتاب باید بدانید که یک میزان مشخص و استانداردی برای مصرف کرم ضد آفتاب وجود دارد که این میزان را داخل بروشور هر کرم ضد آفتابی نوشته شده است. کمتر یا بیشتر از آن اگر استفاده کنید نه تنها تأثیر مثبت نمی گذارد، بلکه باعث ایجاد لکه و شاید حساسیت های پوستی نیز گردد. حال اگر کرم ضد آفتاب رنگی را زیاد از حد استفاده کنید، چهره ای مصنوعی خواهید داشت و در مقابل اگر خیلی کم استفاده کنید، از میزان محافظت از پوست خود کاسته اید. برای حل این مسئله توصیه می شود قبل از استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی، مقداری کرم ضدآفتاب بی رنگ روی صورت خود بزنید و سپس از کرم ضدآفتاب رنگی خود استفاده کنید.
اما به طور کلی، در خرید کرم ضد آفتاب رنگی سعی کنید، تنالیته ای را انتخاب نمایید که بتوانید از میزان استاندارد کرم ضد آفتاب استفاده کنید. چرا که اگر ضد آفتابی که انتخاب کرده اید از پوست شما پر رنگ تر باشد، در صورت استفاده ی استاندارد نیز حتی ممکن است پوست شما را مصنوعی جلوه دهد.

ضد آفتاب بی رنگ بهتر است یا رنگی؟

برای انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ باید بدانید که این دو کرم ضد آفتاب از برخی نظرها با یکدیگر متفاوت هستند. اما نکته ی دیگری که باید در هنگام خرید کرم آفتاب به آن دقت کنید اینست که قیمت کرم ضد آفتاب رنگی بیشتر از کرم ضد آفتاب بی رنگ است. دلیل آن هم واضح است. به این علت که کرم ضد آفتاب رنگی حاوی رنگ دانه بوده و در حقیقت یک ترکیبی بیشتر از نوع بی رنگ خود را دارا می باشد. 
بنابراین در هنگام خرید کرم ضد آفتاب خارجی دقت کنید که چه میزان می خواهید هزینه کنید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. در نهایت نیز انتخاب هر کدام بیشتر به سلیقه ی افراد بر می گردد. ولی از نظر میزان محافظت می توان گفت کرم ضد آفتاب رنگی محافظت بیشتری از پوست نسبت به نوع بی رنگ خود دارد.

جمع بندی

کرم های ضد آفتاب با وظیفه ی محافظت از پوست در برابر اشعه ی خورشید تولید و عرضه می گردند. این کرم ها به دو دسته ی رنگی و بی رنگ تقسیم بندی می شوند. به طور کلی این دو کرم ضد آفتاب تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما برای کسانی که خیلی به جزئیات اهمیت می دهند، می تواند کاملاً متفاوت باشند. سایت فروشگاه ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید کرم ضد آفتاب خارجی رنگی و بی رنگ می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *