فلوئید و کرم ضد آفتاب چه تفاوتی باهم دارند؟

فلوئید و کرم ضد آفتاب چه تفاوتی باهم دارند؟

کرم ضدآفتاب بهتر است یا فلوئید ضدآفتاب؟ برای این که بتوان بین کرم ضد آفتاب و فلوئید ضد آفتاب یکی را انتخاب کرد، باید ابتدا تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب را بدانید و اختلاف های هر کدام را با دیگری تمیز دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب از منظرهای مختلف بپردازیم. تا انتها ما را همراهی کنید.

ضد آفتاب فلوئیدی چیست؟

در مقاله ی ضد آفتاب فلوئیدی چیست به طور کامل به این موضوع پرداختیم. اما در این جا به صورت گذری و کوتاه تنها جهت یادآوری به آن اشاره می کنیم. ضد آفتاب ها به صورت کرم، ژل و مایع می باشند. نوع کرمی آن ها از مواردیست که بسیار مرسوم بوده و از گذشته تا کنون طرفداران خود را دارد. ضد آفتاب فلوئیدی نیز نوعی از ضد آفتاب بوده که به صورت مایع و بسیار روان می باشد. این نوع ضد آفتاب به دلیل نوع بافتی که دارد، به راحتی روی پوست جذب می شود و احساس سنگینی یا چسبندگی نمی دهد. ضد آفتاب فلوئیدی معمولاً حاوی فیلترهای مختلف محافظتی است که پوست را از اشعه های مضر UVB و UVA محافظت می کند. این نوع ضد آفتاب برای استفاده روزمره و زیر آرایش مناسب است و به دلیل داشتن بافت سبک، برای انواع پوست مناسب است.

فلوئید و کرم ضد آفتاب چه تفاوتی باهم دارند؟ 1

بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد آفتاب؟ این سوالیست که می خواهیم به شما کمک کنیم تا در پایان این مقاله به پاسخ آن برسید. هر محصول جدیدی که تولید و عرضه می گردد اصولاً با محصولات مشابه یا هم رده ی خود تفاوت هایی دارد. در خصوص کرم ضد آفتاب و فلوئید ضد آفتاب نیز همین موضوع صادق است. یعنی ابتدا کرم ضد آفتاب و پس از آن فلوئید ضد آفتاب تولید شد که هر کدام ویژگی ها و خصوصیاتی دارند که یکی را بر دیگری متمایز می نماید. این شما هستید که باید پس از درک تفاوت آن دو، باتوچه به شرایط پوستی خود یکی را انتخاب نمایید. تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب را می توان از منظرهای مختلفی همچون بافت، جذب چربی پوست، نحوه مصرف، نوع پوست، محافظت در برابر اشعه آفتاب، میزان مصرف در هر نوبت و حتی قیمت بررسی کرد. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا باهم به بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب بپردازیم که عبارتند از:

◘تفاوت بافت فلوئید و کرم ضد آفتاب

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب در نوع بافت آن هاست. ضد آفتاب ها در مدل های کرم، ژل و مایع تولید می شوند تشخیص نوع بافت این دو ضد آفتاب کار چندان سختی نیست. بافت فلوئید ضد آفتاب از نوع مایع می باشد. کرم ضد آفتاب نیز از نامش مشخص است، با بافت کرمی تولید می شود. حال تفاوت این دو بافت علاوه بر شکل ظاهری، در میزان غلظت و وزن می باشد. تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب از نظر میزان غلظت اینست که فلوئید ضد آفتاب به خاطر نوع بافتش رقیق تر و حالتی شبیه به سرم پوستی دارد و بسیار شل و روان است. اما کرم ضد آفتاب با بافتی کرمی تولید می شود و شاید مانند کرم هاییست که از دوران کودکی با آن ها در ارتباط بوده ایم. از این رو دارای غلظت بیشتری بوده و سفت تر می باشد. از طرفی فلوئید ضد آفتاب به خاطر این که بر پایه ی آب می باشد، بسیار سبک بوده و در مقابل کرم ضد آفتاب به دلیل ترکیباتی از قبیل چربی های مفید، بسیار سنگین تر از فلوئید ضد آفتاب می باشد.

◘تفاوت جذب چربی پوست فلوئید و کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد آفتاب؟ در بسیاری از کرم های ضد آفتاب ترکیباتی به کار رفته که چربی مفیدی را بر روی پوست به جای می گذارند. بنابراین چنین ضد آفتاب هایی برای پوست هایی که چرب هستند و به خودی خود چربی تولید می نمایند مناسب نیست چرا که با افزودن میزان چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و موجب ایجاد جوش و آکنه می گردند. از این رو می توان گفت کرم های ضد آفتاب قادر به جذب چربی پوست نمی باشند. البته کرم های ضد آفتابی نیز وجود دارد که فاقد چربی بوده و برای پوست های چرب نیز مناسب است، اما به طور کلی کرم ضد آفتاب دارای یک سری ترکیبات چرب کننده می باشند. در مقابل فلوئید ضد آفتاب دارای ترکیباتیست که نه تنها چربی ایجاد نمی کند بلکه چربی اضافی پوست را نیز جذب کرده و کنترل می کند. فلوئید ضد آفتاب فاقد چربی بوده و دارای یک ماده ی فعال بوده که سبوم و چربی اضافی پوست را به خود جذب می کند تا از پوست در برابر ایجاد جوش و آکنه محافظت نمایند. 

فلوئید و کرم ضد آفتاب چه تفاوتی باهم دارند؟ 2

◘تفاوت نحوه مصرف فلوئید و کرم ضد آفتاب

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب را می توان از منظر نحوه مصرف نیز بررسی کرد. اغلب کرم های ضد آفتاب به دلیل این که در ترکیبات خود حاوی چربی می باشند، در نتیجه دارای بافتی غلیظ تر و سنگین تر می باشند. بنابراین برای استفاده از چنین ضد آفتابی باید حتماً هر میزانی را که می خواهید مورد مصرف قرار دهید را به خوبی بر روی پوست ماساژ داده تا کاملاً جذب شود.
در حقیقت سرعت جذب کرم های ضد آفتاب کمی زمان بر می باشد. به طور کلی نیز ضد آفتاب ها را باید بیست دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده کرد تا به موقع عمل کنند. پس اگر این بیست دقیقه و مدت زمانی که باید ضد آفتاب را روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود را باهم جمع کنید، زمان زیادی می شود. در مقابل فلوئید ضد آفتاب به دلیل این که بر پایه ی آب بوده و بافتی بسیار سبک و روان دارد، به راحتی روی پوست پخش شده و به سرعت جذب می گردد. شاید حتی مصرف آن فقط در حد چند ثانیه طول بکشد. بنابراین می توان دقیقاً بیست دقیقه قبل از خروج از منزل این ضد آفتاب ها را استفاده کنید.

◘تفاوت نوع پوست در استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی و کرم ضد آفتاب

به طور کلی پوست های چرب به دلیل این که در حالت عادی دارای چربی می باشند یا پوست هایی که مستعد جوش و آکنه می باشند، بهتر است از ضد آفتاب های فلوئیدی استفاده نمایند. دلیل آن هم پر واضح است که این ضد آفتاب ها فاقد چربی و بر پایه ی آب می باشند. همچنین قادر به جذب و کنترل چربی اضافی پوست می باشند. اما پوست های خشک و معمولی بهتر است از این ضد آفتاب ها استفاده ننمایند. چرا که فلوئیدهای ضد آفتاب دارای الکل و ترکیبات خشک کننده ی چربی پوست می باشند و می تواند بیش از پیش سبب خشکی پوست های خشک و معمولی شود.
تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب را می توان در نوع پوستی که با کرم ضد آفتاب سازگاری دارد نیز جست و جو کرد. مطلبی که در خصوص پوست های چرب در قسمت بالا گفتیم، برای کرم های ضد آفتاب دقیقاً برعکس می باشد. یعنی این ضد آفتاب ها به دلیل این که حاوی چربی های مفید و مغذی می باشند می تواند چربی و رطوبت پوست خشک و معمولی را تأمین کند. در مقابل نیز برای پوست های چرب به دلایل گفته شده نامناسب می باشند.

فلوئید و کرم ضد آفتاب چه تفاوتی باهم دارند؟ 3

◘تفاوت محافظت در برابر اشعه آفتاب فلوئیدی و کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد آفتاب؟ شاید برای خیلی ها تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب چندان اهمیتی نداشته باشد و از نظر آن ها هر دو کار یکسانی را انجام می دهند. بله، هر دو ضد آفتاب وظیفه ی محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید را بر عهده دارند. اما موضوع اینجاست که کدام یک میزان محافظت بیشتری را تقبل می نماید؟
شاید پرداختن به چنین موضوعی خیلی وسواسانه باشد و آن چند درصد بیشتر خیلی اهمیت چندانی نداشته باشد. اما برای افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند و یا افرادی که روزها دائماً در زیر نور خورشید قرار دارند، حتی یک درصد بیشتر و کمتر نیز می تواند مهم و سرنوشت ساز باشد. این افراد باید از ضد آفتاب هایی استفاده کنند که محافظت فیزیکی بیشتری از خود در برابر تابش مستقیم خورشید نشان می دهند. 
گفتیم که هر دو ضد آفتاب قابلیت محافظت از پوست را در برابر نور خورشید دارند اما کرم های ضد آفتاب به دلیل نوع بافت و غلظت و چربی موجود در آن ها، میزان محافظت فیزیکی بیشتری نسبت به فلوئید ضد آفتاب دارند. بنابراین اگر در مناطق جنوب کشور زندگی می کنید حتماً از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید.

◘تفاوت میزان مصرف در هر نوبت فلوئید و کرم ضد آفتاب

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب در میزان مصرف در هر نوبت نیز آشکار می شود. یعنی مقداری که شما در هر بار مصرف ضد آفتاب باید از فلوئید ضد آفتاب استفاده کنید با مقدار مصرفی از کرم ضد آفتاب در همان زمان متفاوت است. دلیل آن هم به خاطر نوع بافت و میزان غلظت و تراکم مولکولیست که این دو ضد آفتاب را از یکدیگر متمایز می کند.
فلوئید ضد آفتاب به دلیل این که بافت آن مایع و سبک و روان است، به سرعت بر روی پوست پخش می شود. اما در مقابل کرم ضد آفتاب به علت بافت کرمی و غلظت و سنگینی، همچنین چرب بودن ترکیبات آن با یک مقدار مشخص و کمی می توان به راحتی کل پوست صورت را پوشش داد. تراکم مولکولی در کرم های ضد آفتاب پوست چرب بسیار بیشتر بوده و بسیار منسجم تر می باشند.

◘تفاوت قیمت فلوئید و کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد آفتاب؟ فاکتورهای مهمی را تا اینجا باهم بررسی کردیم و شاید نظرهای کاربران باهم متفاوت باشد. از نظر بسیاری ممکن است تنها بافت ضد آفتاب مهم باشد و برخی دیگر به میزان محافظت در برابر اشعه آفتاب آن ها اهمیت بدهند. در این میان ممکن است افرادی نیز باشند که قیمت برای آن ها بسیار تعیین کننده است. یعنی یک محصول هرچقدر که خوب و پرفایده باشد، اگر از قیمت بالایی برخوردار باشد، از نظر آن ها گزینه ی مناسبی نیست. البته این موضوع می تواند به شرایط مالی و اقتصادی افراد جامعه نیز مربوط شود.
اما به طور کلی کرم های ضد آفتاب به دلیل فرمولاسیون به کار رفته در آن ها، شاید ساختار چندان پیچیده ای نسبت به فلوئید ضد آفتاب نداشته باشند. به همین علت از قیمت کمتری نسبت به فلوئیدها برخوردار می باشند. بنابراین می توان گفت فلوئید ضد آفتاب نیز جزو محصولات ضد آفتابی گران قیمت محسوب می شود. پیشنهاد ما به شما در هنگام خرید ضد آفتاب اینست که اگر مشکل مالی ندارید، ابتدا تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب را با یکدیگر بسنجید و با مشورت گرفتن از یک پزشک متخصص پوست و یا مشاور پوست متعهد، بررسی کنید که کدام یک برای پوست شما مناسب تر می باشد و سپس اقدام به خرید نمایید.

خرید اینترنتی ضد آفتاب

برای خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب ابتدا باید اطلاعات خود را در زمینه مدل های مختلف ضد آفتاب بالا برده و دانش خود را در این حوزه زیاد کنید. یا حتی می توانید با مراجعه به پزشک یا مشاور پوست در خصوص نوع پوست خود اطلاعات لازم را جمع آوری و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی و محصولات مراقبت از مو و پوست فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید ضد آفتاب فلوئیدی و کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خود، کارشناسان ما می توانند به شما در هنگام خرید راهنمایی های لازم را ارائه دهند. برای این کار می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

جمع بندی

کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد آفتاب؟ فلوئید ضد آفتاب یک نوع ضد آفتابیست که به صورت مایع بوده و به سرعت جذب می گردد. در مقابل کرم ضد آفتاب دارای بافت کرمی می باشد و برای جذب نیاز به زمان بیشتری نسبت به فلوئید ضد آفتاب دارد. برای دریافت پاسخ این سوال که آیا کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد آفتاب؟ بهتر است با تفاوت های آن ها آشنا شوید و سپس نسبت به انتخاب ضد آفتاب تصمیم گیری نمایید. سایت فروشگاه ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید ضد آفتاب فلوئیدی و کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خود، می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *