ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد افتاب

ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد افتاب

کیکی شدن پوست و بروز لکه های تیره روی صورت آن هم در هوای مرطوب و گرم تابستان یکی از بزرگترین معضلاتی است که بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند. دلیل این موضوع چیزی نیست جز ماسیدن و بی اثر شدن کرم مرطوب کننده و ضدآفتابی که سطح پوست را پوشش داده اند. اما چگونه می توان از شر این معضل رهایی پیدا کرد؟ به سادگی! کافیست ترتیب زدن کرم ها به ویژه کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده را رعایت کنید تا پوستی صاف، درخشان، زیبا و سرزنده داشته باشید. در این مطلب با سایت ماکیاژ همراه شوید تا کمی در مورد ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب صحبت کنیم.

اول مرطوب کننده بزنیم یا ضدآفتاب؟

این یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که بانوان می پرسند؛ اول مرطوب کننده بزنیم یا ضدآفتاب؟ جواب واضح و شفاف است؛ به نوع ضد آفتابی که می زنید مراجعه کنید! اما این یعنی چه؟
ضد آفتاب ها از لحاظ فرمولاسیون شامل دو نوع معدنی یا همان مینرال و نوع شیمیایی می شوند. اگر ضد آفتابی که استفاده می کنید از نوع شیمیایی است ابتدا ضد آفتاب را استفاده کنید و بعد اقدام به استفاده از مرطوب کننده نمایید. چرا که ضد آفتاب های شیمیایی به شکل عمقی به پوست نفوذ می کنند و نباید هیچ سدی بین بافت آن ها و پوست قرار داشته باشد. بنابراین زمانی که صورت تان کاملا تمیز است ابتدا ضد آفتاب را استفاده کنید و بعد مرطوب کننده.
اما اگر ضد آفتاب شما از نوع مینرال یا معدنی است باید در ابتدا مرطوب کننده را استفاده کنید و بعد اقدام به استفاده از ضد آفتاب نمایید. می پرسید چرا؟ به این دلیل که ضد آفتاب معدنی جذب پوست نمی شود و به عنوان یک سد دفاعی در برابر اشعه UV از پوست شما محافظت می کند بنابراین نباید هیچ لایه دیگری روی آن قرار گیرد. در صورت استفاده از مرطوب کننده روی این نوع ضد آفتاب، قدرت دفاعی ضد آفتاب کم می شود و تشعشعات به پوست شما آسیب وارد می کنند. به طور کلی ضد آفتاب مینرال باید آخرین لایه ای باشد که در روتین آرایشی روی پوست قرار می گیرد و ضد آفتاب شیمیایی باید اولین لایه ای باشد که پوست را پوشش می دهد. برای خرید انواع کرم ضد آفتاب شیمیایی و فیزیکی با کیفیت با درصد SPF بالا می توانید به فروشگاه ماکیاژ مراجعه کنید.

ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد افتاب 1

آیا کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده را به طور همزمان می توان استفاده کرد؟

اگر می خواهید پوستی سالم، براق و عاری از لک داشته باشید ترتیب استفاده از مرطوب کننده و ضد افتاب را رعایت کنید. استفاده همزمان از این دو کرم مراقبتی می تواند باعث تداخل در عملکرد آن ها شود. بعید می دانیم هیچ دکتر و متخصص پوستی چنین توصیه ای داشته باشد. کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده باید به ترتیب استفاده شوند و این ترتیب تحت تاثیر نوع ضد آفتاب شما قرار دارد.

بین استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب باید چقدر فاصله باشد؟

هیچ گاه سرم ها و کرم های مراقبتی اعم از ضد آفتاب، مرطوب کننده و سرم آبرسان را پشت سر هم استفاده نکنید. با این کار تاثیر آن ها را خنثی می کنید. بین استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده باید دست کم 15 دقیقه فاصله ایجاد شود. در این مدت زمان کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب جذب پوست شما می شود و زمینه برای استفاده از کرم های بعدی فراهم می شود.

اول ضدافتاب بی رنگ بزنیم یا ضدافتاب رنگی؟

ضد آفتاب های رنگی حکم کرمپودر را دارند. ضد آفتاب هایی که پوشش دهی خوبی روی پوست ایجاد می کنند بانوان را از شر کرمپودرهای غلیظ راحت کرده اند. اما از آنجایی که ضد آفتاب های رنگی حاوی رنگدانه هستند بهتر است آن را به عنوان لایه ای روی ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید. تصور کنید روی آخرین لایه آرایشی تان که کرمپودر است کرم دیگری بمالید! چه فاجعه ای به بار می آید؟! در این حالت نیز بهتر است ضد آفتاب رنگی را در حکم کرمپودر استفاده کنید. بنابراین در ابتدا مقدار مناسبی از ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید و صورت تان را با آن پوشش دهید و بعد برای پوشش دادن نواحی لک دار و تیره تر مانند اطراف لب، اطراف بینی، چانه و اطراف چشم از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید تا جلوه نهایی آرایش شما زیبا و درخشان شود.

ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد افتاب 2

قبل از ضد افتاب چی بزنیم؟

اگر می خواهید بیشترین تاثیرگذاری را از ضد آفتاب تان ببینید، باید روتین پوستی قبل از ضد آفتاب را رعایت کنید. حتی بهترین ضد آفتاب ها هم روی پوست خشک و آلوده خوب نمی نشینند و جواب نمی دهند. در این بخش از مطلب، ماکیاژ بهترین روتین پوستی قبل از ضد آفتاب را برای شما عزیزان آماده کرده است که پایبندی به آن درخشان ترین نتیجه را حاصل می کند:

• استفاده از شوینده پوست

برای اینکه آرایش تمیزی داشته باشید و کرم ها روی صورت شما خوب بنشینند، باید پوست تان کاملا تمیز و عاری از چربی و آلودگی باشد. بنابراین در اولین مرحله لازم است که از یک شوینده خوب برای پاکسازی پوست استفاده کنید. ژل میسلار، فوم شستشو و شوینده های روزانه سالسیلیک اسید بهترین انتخاب برای پاکسازی پوست هستند. دقت داشته باشید که نوع شوینده پوست شما باید متناسب با نوع پوست تان باشد.

• استفاده از تونر

شاید تصور کنید استفاده از شوینده برای پاکسازی پوست کافیست اما شوینده ها پوست شما را عمقی پاکسازی نمی کنند. برای اینکه آلودگی ها را از عمیق ترین لایه های پوست تان پاک کنید و طراوت و شادابی را به پوست تان باز گردانید باید از یک تونر مایع استفاده کنید. برای استفاده از تونر بهتر است از پدهای نرم استفاده کنید. تونرها برای انواع پوست های چرب، نرمال و خشک تولید می شوند و دارای رایحه های متنوعی هستند. تونر کلینیک، تونر کوزارکس و تونر لورال بهترین انواع تونرهایی هستند که می توانید در فروشگاه ماکیاژ خریداری کنید. با استفاده از تونر می توانید لکه های پوستی را کمرنگ کنید، جوش های سرسیاه را از بین ببرید و منافذ پوست تان را جمع کنید.

• استفاده از آبرسان و سرم پوستی

بعد از اینکه به خوبی صورت تان را با تونر پاکسازی نمودید، وقت استفاده از سرم آبرسان می رسد. سرم های آبرسان رطوبت از دست رفته پوست شما را در لایه هایی عمیق از پوست تان احیا می کنند و شادابی و طراوت خاصی به صورت تان می بخشند. سرم هیالورونیک اسید بهترین انتخاب در این مرحله از روتین پوستی است. این سرم ها بافت بسیار سبکی دارند، سریع جذب می شوند و به هیچ عنوان روی پوست شما نمی ماسند. بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و کلاژن سازی از ویژگی های کلیدی سرم های پوستی است. فراموش نکنید که بهترین متریال های آرایشی هم روی پوست های چروک و افتاده زیبا به نظر نمی رسند. بنابراین استفاده از سرم پوستی آبرسان را فراموش نکنید تا پوستی جوان و سرزنده داشته باشید.

• استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده یکی از کلیدی ترین مراحل روتین آرایشی است. با رعایت ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب می توانید پوست یکدست تری داشته باشید. مرطوب کننده ها خشکی پوست شما را برطرف می کنند و پوست تان را زنده تر جلوه می دهند. اگر پوست تان خشک شده و یا پوسته پوسته شده و می خواهید آرایش تان جلوه ای ناخوشایند پیدا نکند، مرطوب کننده را جدی بگیرید.
استفاده از ضد آفتاب به ویژه ضد آفتاب رنگی و کرمپودر روی پوست عاری از رطوبت، پوست شما را چروکیده نشان می دهد. شما می توانید حتی برای پوست لب تان و دور چشم تان از مرطوب کننده جداگانه استفاده کنید. مرطوب کننده کلینیک و مرطوب کننده اوردینری بهترین انواع مرطوب کننده های مختص پوست های خشک، نرمال و چرب هستند و در فروشگاه ماکیاژ موجود می باشند. با استفاده از مرطوب کننده شادابی پوست تان را برای مدت زمان طولانی بیمه می کنید.

ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد افتاب 3

• استفاده از ضد آفتاب

هیچ گاه ضد آفتاب را از روتین آرایشی خود حذف نکنید حتی زمانی که قصد دارید آرایش مهمانی انجام دهید. بزرگترین عامل پیری پوست، کدر شدن پوست، لک آوردن پوست و شل شدگی پوست قرار گرفتن در برابر نور خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب است. البته به شرطی که ترتیب استفاده از مرطوب کننده و ضد افتاب را رعایت کنید. بنابراین با توجه به شیمیایی یا مینرال بودن ضد آفتاب، این کرم را بعد یا قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.
شما می توانید ضد آفتاب را در انواع رنگی و بی رنگ و یا فاقد چربی خریداری کنید. بسیار مهم است که SPF ضد آفتاب به اندازه استاندارد باشد، ضد آفتاب ضد تعریق باشد و دارای بافت سبک و جذب سریع باشد. به کمک ضد آفتاب می توانید پوست سالم تر و زیباتری داشته باشید و تاثیر آن را در بلندمدت خواهید دید.

• استفاده از کرمپودر و کانسیلر

اگر ضد آفتاب بی رنگ استفاده کرده اید و می خواهید تیرگی های پوست تان را پوشش دهید، می توانید از کرمپودر استفاده کنید. کرم پودر شیگلم، کرم پودر گابرینی، کرم پودر لورال و کرم پودر بورژوا بهترین انواع کرم پودرهایی هستند که می توانید برای پوشش دهی یکدست پوست صورت تان از آن ها استفاده کنید. بهتر است کرم پودر را با استفاده از یک بلندر تمیز و نم دار و یا یک براش پر تراکم روی صورت خود پخش کنید تا آثاری از لکه و کیکی شدن پوست نمایان نشود. کرم پودرهایی که دارای ظاهر مات هستند بهترین انتخاب برای فصل تابستان می باشند. شما همچنین می توانید از مقداری کانسیلر برای پوشش دهی تیرگی های دور چشم و اطراف لب و پیشانی استفاده کنید. بسیار مهم است که رنگ کانسیلر با تناژ رنگی پوست شما و رنگ کرمپودرتان همخوانی داشته باشد.

• آرایش صورت

بعد از اینکه صورت تان را با استفاده از کرم پودر و کانسیلر پوشش دهی کردید، می توانید از محصولات آرایشی مانند هایلایتر، کانتور، برنزر، مداد ابرو، رژ گونه و خط چشم و رژلب برای آرایش صورت تان استفاده کنید که کاملا سلیقه ای است و با توجه به موقعیتی که قرار است در آن حضور پیدا کنید تغییر پیدا می کند. 
ماکیاژ به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های لوازم آرایشی و مراقبت از پوست، بهترین برندهای ضد آفتاب، مرطوب کننده و سرم های آبرسان را عرضه می نماید. اگر می خواهید آرایش تان در نهایت جلوه ای تمیز، شیک و زیبا داشته باشد می توانید برای خرید محصولات مراقبت پوست و محصولات آرایشی درجه یک به فروشگاه ماکیاژ مراجعه کنید و روتین پوستی خود را از بهترین برندهای لوازم آرایشی و محصولات پوستی بچینید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *