کرم مرطوب کننده صورت چیست؟

کرم مرطوب کننده صورت چیست؟

پوست انسان بیرونی ترین لایه بدن می باشد که در معرض عوامل مختلفی همچون تغییرات آب و هوایی، آلودگی، تغییرات هورمونی، پیری و غیره قرارمی گیرد و همین عوامل باعث خشکی و دهیدراته بودن آن می شود. از این رو استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب در روتین پوستی لازم و ضروری می باشد. کرم مرطوب کننده که به صورت لایه ای نازک روی پوست قرار می گیرد مواد مغذی مورد نیاز پوست را فراهم کرده و از دهیدراته شدن آن جلوگیری خواهد کرد. روش استفاده از کرم مرطوب کننده صورت بسیار راحت و ساده بوده و هر شخصی به راحتی می تواند از آن استفاده کند. اما ممکن است سوال هایی در ذهن شما بیاید که آیا کرم مرطوب کننده می تواند باعث جوش شود؟ یا تفاوت بین کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ ما در این مقاله به بررسی این سوالات و مطالب مرتبط پرداختیم. پس با ما همراه باشید. فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی ماکیاژ ارائه دهنده انواع محصولات بهداشتی از جمله کرم های مرطوب کننده با برندهای مختلف و متنوع می باشد.

کرم مرطوب کننده صورت چبست؟

کرم مرطوب کننده، ماده ای کرمی می باشد که به صورت یک لایه روی پوست قرار گرفته و جذب پوست می شود و از مواد و ترکیبات مختلفی مانند انواع روغن ها از جمله نارگیل، بادام و غیره، گلیسیرین، وازلین، هیالورونیک اسید، سرامید ها، ویتامین ها و برخی مواد مغذی دیگر تشکیل شده اند که باعث نرمی و لطافت پوست، صاف شدن پوست، جوانسازی و جلوگیری از از دست دادن آب پوست می شود. البته مقدار و نوع این مواد تشکیل دهنده در هر نوع کرم مرطوب کننده متفاوت بوده و شما باید با توجه به نوع پوست خود، کرم مرطوب کننده مناسب با ترکیبات لازم را انتخاب کنید.

تفاوت بین کرم آبرسان و مرطوب کننده

شاید خیلی از شما ها تصور کنید که کرم آبرسان و مرطوب کننده مشابه یکدیگر بوده و عملکردی شبیه به هم دارند، اما در واقع اینطور نیست. مرطوب کننده ها باعث جلوگیری از خشک شدن پوست و از دست رفتن آب درون سلول های پوستی می شوند و خاصیت نرم کنندگی برای پوست دارند، اما آبرسان ها باعث جذب آب در سلول های پوستی شده و موجب افزایش رطوبت پوست می شوند. به طور کلی مرطوب کننده ها بر پایه ی روغن بوده و به عنوان یک سد و لایه دفاعی باعث حفظ اب درون پوست شده ولی آبرسان بر پایه آب بوده و باعث تولید و جذب آب درون سلول های پوستی می شوند. با وجود این تفاوت ها برخی از مرطوب کننده ها هستند که دارای خاصیت آبرسانی نیز می باشند و هردو این عمل ها را با یک محصول انجام می دهند.

کرم مرطوب کننده صورت چیست؟ 1

فواید کرم مرطوب کننده

۱. جوان سازی و شادابی پوست

استفاده از مرطوب کننده ها در روتین پوستی و به طور منظم باعث می شود پوست شما انعطاف پذیری بالایی پیدا کرده و لطافت و نرمی آن افزایش پیدا کند و همچنین باعث محو و از بین رفتن چین و چروک های ریز خواهد بود. از این رو باعث جوان شدن و شادابی پوست شما شده و از پیری زودرس پوست شما جلوگیری خواهد کرد.

۲. ممانعت از خشکی پوست

همانطورکه در قسمت های قبل گفته شد، مرطوب کننده ها حاوی موادی می باشند که آب درون پوست را حفظ کرده و با ایجاد یک لایه ی عایق روی سطح پوست، مانع از تبخیر آب می شوند. از این رو از خشک شدن، ترک خوردن و پوسته پوسته شدن پوست شما جلوگیری کرده و به همین سبب شما پوستی صاف و یک دست خواهید داشت.

۳. حاوی مواد مغذی برای پوست

مرطوب کننده برای پوست مختلط  و دیگر مرطوب کننده ها در ساختار خود دارای انواع ویتامین ها، مواد مغذی مورد نیاز پوست و روغن های گیاهی می باشند که استفاده از آنها باعث تغذیه و تقویت پوست شما خواهد بود. همچنین استفاده از مرطوب کننده کلاژن سازی پوست را تقویت کرده و تازگی و طراوت پوست شما را بیشتر خواهد کرد.

۴. آماده سازی پوست برای استفاده از مواد آرایشی و میکاپ

استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، باعث می شود که پوست شما را بستر مناسبی برای قرارگیری مواد آرایشی روی آن قرار دهد و از پوسته پوسته شده و ماسیدگی مواد آرایشی روی پوست جلوگیری خواهد کرد. همچنین می تواند به عنوان یک لایه محافظ برای پوست شما عمل کرده و اثرات مواد شیمیایی لوازم آرایشی را به پوست شما انتقال ندهد.

فواید استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

ممکن است تصور کنید افرادی که دارای پوست های چرب هستند نیاز به استفاده از کرم های مرطوب کننده را ندارند، اما در واقع اینطور نیست و این افراد نیز باید از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های خود استفاده کنند. چربی روی پوست چرب زیاد است اما ممکن است آب درون سلول های پوستی به شدت کم باشد و به همین سبب پوست این افراد کدر بوده و شاداب نیست. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب می تواند چربی پوست را کنترل کرده و باعث هیدراته شدن سلول های پوستی شما شود در نتیجه شما پوستی شفاف و شاداب خواهید داشت.

فواید استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست های خشک

افرادی که پوست خشکی دارند، سلول های پوستی آن ها دهیدراته شده و اب خود را از دست داده اند. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب برای این افراد، باعث نگهداری آب در سلول های پوستی و تعادل چربی در پوست انها خواهد شد، در نتیجه از خارش، پوسته پوسته شدن، و ترک خوردگی و کشیده شدن پوست نجات خواهند یافت. همچنین باعث قرار گیری بهتر مواد آرایشی روی پوست آن ها خواهد بود.

مضرات کرم مرطوب کننده

شاید برای شما سوال باشد که آیا کرم مرطوب کننده می تواند باعث جوش شود ؟ آیا کرم مرطوب کننده پوست را تیره میکند؟  در پاسخ به این سوال ها لازم است بگوییم که کرم مرطوب کننده به خودی خود هیچ ضرر و آسیبی برای شما نخواهد داشت، ولی اگر شما پوست خود را نشناخته و از کرم مرطوب کننده با کیفیت مناسب پوست خود استفاده نکنید، ممکن است باعث ایجاد مواردی همچون جوش، آکنه، خشکی بیش از حد، لکه پوستی و حتی تیرگی آن شود. فروشگاه اینترنتی ماکیاژ انواع کرم های مرطوب کننده با بهترین کیفیت را در خدمت مشتریان خود قرار می دهد. 

کرم مرطوب کننده صورت چیست؟ 2

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده صورت

استفاده از مرطوب کننده دوبار در روز و زمانی که پوست کمی مرطوب می باشد لازم است. همچنین استفاده از مرطوب کننده در شب، پس از شستشوی صورت و قبل از خواب از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا هنگام شب پوست آب بیشتری از دست داده و ما وقتی در خواب هستیم آب مصرف نخواهیم کرد  تا آب از دست رفته را بازگردانیم. پس بهتر است در شب از مرطوب کننده هایی که قوی تر بوده و مدت زمان بیشتری آب را در پوست نگه میدارند استفاده کنیم.

روش استفاده از کرم مرطوب کننده

برای استفاده از کرم مرطوب کننده بهتر است اول صورت خود را با شوینده مناسب شسته و یا به تازگی از حمام در آمده باشید، سپس در حالیکه صورت شما کمی مرطوب است، کرم مرطوب کننده خود را به خوبی روی پوست صورت بمالید. در این صورت مواد مغذی و آب به خوبی جذب پوست شما خواهد شد. هرگز پس از شستشو و قبل از زدن مرطوب کننده پوست خود را خیلی خشک نکنید.

بهترین کرم مرطوب کننده خارجی و ایرانی

برند های زیادی وجود دارند که کرم های مرطوب کننده مختلف با متریال با کیفیت تولید میکنند. نمونه ای از این برند ها شامل:

کرم مرطوب کننده صورت چیست؟ 3

کلینیک

برند کلینیک در کشور آمریکا و در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد. مرطوب کننده های کلینیک حالتی ژل کرمی داشته که علاوه بر مرطوب کنندگی دارای خاصیت آبرسانی نیز می باشند و رطوبت پوست را به خوبی حفظ می کنند. همچنین پس از استفاده چین و چروک های ریز، کدری و تیرگی صورت را برطرف می کند.

کلیون

کرم مرطوب کننده کلیون، آبرسان و مغذی بوده و حاوی ویتامین های E و B5  و همچنین دارای ضد افتاب می باشد. استفاده از این کرم خاصیت ارتجاعی پوست شما را افزایش می دهد.

فارماسی

کرم مرطوب کننده فارماسی در ترکیبات خود حاوی عصاره درخت چای بوده و دارای خاصیت های ضد پیری، ضد جوش و آکنه و مات کننده می باشد.

گارنیر

گارنیر محصول کشور فرانسه بوده و از خواص مرطوب کننده گارنیر می توان به نرم و لطیف کننده پوست، تغذیه کامل پوست، حاوی انتی اکسیدان و همچنین افزایش انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی در پوست اشاره کرد. برخی از انواع مرطوب کننده های گارنیر دارای خاصیت مات کنندگی نیز می باشند.

سنت ایوز

کرم مرطوب کننده سنت ایوز بافت بسیار سبکی داشته و حاوی کلاژن و الاستین است. به همین دلیل بسیار مناسب برای احیا و جوانسازی پوست می باشد. علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، دارای خاصیت آبرسانی نیز می باشند و خشکی پوست را بسیار کاهش می دهد.

سیمپل

این مرطوب کننده بر پایه آب بوده و خاصیت جذب سریع دارد. علاوه بر این حاوی ویتامین هایی از جمله ویتامین EوB5 و همچنین نیاسین آمید است. کرم مرطوب کننده سیمپل مناسب برای انواع پوست مخصوصا پوست هایی که مستعد جوش و آکنه هستند می باشد.

فیداوت

مرطوب کننده فیداوت محصول کشور انگلیس بوده که بافتی بسیار سبک و زود جذب داشته و دارای خاصیت محافظت در برابر اشعه های آفتاب را نیز دارد.

لورآل

مرطوب کننده لورآل دارای خاصیت آبرسانی عمیق پوستی، زودجذب و با ماندگاری بالا می باشد.

سراوی

این مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید و سرامید می باشد که کمک به آبرسانی پوست و جوانسازی آن کرده و باعث شفافیت پوست نیز می شود.

کرم مرطوب کننده صورت چیست؟ 4

اوردینری

مرطوب کننده اوردینری بر پایه آی بوده و آبرسان پوست نیز می باشد. این مرطوب کننده حاوی مواد مغذی و همچنین اوره، سرامید و هیالورونیک اسید می باشد که باعث شفافیت، جوانسازی، طراوت و شادابی پوست می شود. مرطوب کننده اوردینری برای انواع پوست مخصوصا پوست های چرب و جوش دار بسیار مناسب است.

نوتروژینا

مرطوب کننده نوتروژینا که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است بسیار سبک بوده و خیلی سریع جذب می شوند. در عین حال ماندگاری بالایی نیز دارند. استفاده از این کرم پوست شما را بسیار صاف و نرم و شفاف می کند.

جمع بندی

اگر به فکر داشتن پوستی سالم و شاداب هستید استفاده از مرطوب کننده را جدی بگیرید. فواید کرم مرطوب کننده بسیار زیاد بوده و استفاده منظم  و روزانه از آن باعث شادابی و طراوت و جوانسازی پوست شما خواهد بود. همچنین حتما سعی کنید از مرطوب کننده های با کیفیت و مناسب نوع پوست خود استفاده کنید و نکات لازم در روش استفاده از کرم مرطوب کننده صورت را رعایت کنید تا تاثیر بیشتر و بهتری برای شما داشته باشد. شما عزیزان میتوانید برای خرید کرم مرطوب کننده صورت به سایت فروشگاه ماکیاژ مراجعه نمایید. فروشگاه ماکیاژ ارائه دهنده انواع محصولات آرایشی بهداشتی با کیفیت بالا و برند های معتبر می باشد و شما می توانید برای مشاهده قیمت کرم مرطوب کننده به سایت این فروشگاه مراجعه کرده و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *