ضدآفتاب فلوئیدی چیست؟

ضدآفتاب فلوئیدی چیست؟

ضد آفتاب یک نوع کرم، ژل یا مایعیست که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و همچنین نورهای آبی مانند دستگاه های دیجیتال از جمله تلفن همراه، لب تاپ و ... محافظت می نماید. اما ضد آفتاب فلوئیدی نوعی از ضد آفتاب است که به صورت مایع می باشد. فلوئید ضدآفتاب به دلیل بافت آبکی که دارد سریع جذب پوست می شود و رد چربی روی پوست باقی نمی گذارد. از این رو ضد آفتاب فلوئیدی برای کسانی که پوست چربی دارند انتخاب بهتری است. در این مقاله به صورت جامع ضد آفتاب فلوئیدی چیست را بررسی می کنیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ضد آفتاب فلوئیدی چیست؟

ضد آفتاب در همه جای دنیا یک تعریف مشترک دارد و به یک نوع ماده ای اطلاق می شود که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و همچنین نورهای آبی که از دستگاه های دیجیتال مانند تلفن همراه یا لب تاپ ساتع می شود، تولید و عرضه می گردد. ضد آفتاب ها به صورت کرم، ژل و مایع می باشند. نوع کرمی آن ها از مواردیست که بسیار مرسوم بوده و از گذشته تا کنون طرفداران خود را دارد.
ضد آفتاب فلوئیدی چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی و کشف ترکیبات گیاهی و شیمیایی بیشتر در جهت رفاه و آرامش بشر، متخصصان توانستند نوع دیگری از ضد آفتاب را تولید نمایند. ضد آفتاب فلوئیدی نوعی از ضد آفتاب بوده که به صورت مایع و بسیار روان می باشد و بافتی سبک دارد. این نوع ضد آفتاب به دلیل نوع بافتی که دارد، به راحتی روی پوست جذب می شود و احساس سنگینی یا چسبندگی نمی دهد. ضد آفتاب فلوئیدی معمولاً حاوی فیلترهای مختلف محافظتی است که پوست را از اشعه های مضر UVB و UVA محافظت می کند. این نوع ضد آفتاب برای استفاده روزمره و زیر آرایش مناسب است و به دلیل داشتن بافت سبک، برای انواع پوست مناسب است.

ترکیبات ضد آفتاب فلوئیدی چیست؟

  • فیلترهای محافظتی که در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB عمل می کنند. این فیلترها مانع از نفوذ این اشعه ها به پوست می شوند و از آسیب های ناشی از تابش خورشید جلوگیری می کنند.
  • ترکیبات ضد اکسیدانی مانند ویتامین C و E که به پوست کمک می کنند تا از آسیب های اکسیداتیو و پیری زودرس جلوگیری کنند.
  • مرطوب کننده مانند هالورونیک اسید و گلسرین که به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.
  • ضد التهاب های مانند عصاره های گیاهی از جمله عصاره گیاه آلوئه ورا که به کاهش التهاب و تحریک پوست کمک می کنند.
  • ضد چروک هایی مانند پپتیدها یا رتینول که باعث حفظ جوانی و سلامت پوست می شوند.
  • ضد جوش هایی همچون اسید سالیسیلیک و رزورسینول که به منظور کاهش و جلوگیری از بروز جوش و آکنه استفاده می شوند.

این ترکیبات علاوه بر حفاظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، می تواند به سلامت و زیبایی پوست نیز کمک کند.

ضدآفتاب فلوئیدی چیست؟ 1

مزایای استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی چیست؟

خرید ضد آفتاب فلوئیدی شاید برای افرادی که با این نوع ضد آفتاب آشنایی ندارند، کمی ریسک پذیر باشد. به همین علت ما در این بخش از مقاله می خواهیم مزایای استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی را برای شما شرح دهیم. از جمله مزایای استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی عبارتند از:
◘با خرید ضد آفتاب فلوئیدی شما یک ضد آفتابی برای پوست خود خریداری نموده اید که قدرت جذب بسیار بالا و سریع دارد. این ضد آفتاب ها به دلیل نوع بافت سبک و ویسکوزیته پایینی که دارند به راحتی بر روی پوست پخش شده و به سرعت جذب می شوند. به همین علت شما پس از مصرف ضد آفتاب فلوئیدی احساس سنگینی یا چسبندگی بر روی پوست خود نمی کنید چرا که تمام ذرات این ضد آفتاب درون پوست شماست و کاملاً جذب شده است.
◘میزان محافظت از پوست در ضد آفتاب فلوئیدی بیشتر است. دلیل آن هم ترکیباتیست که درون این ضد آفتاب وجود دارد و از سوختگی ناشی از نور خوشید و یا پیری زودرس جلوگیری می کند.
◘بسیاری از کرم های ضد آفتاب به دلیل بافت کرمی و چربی موجود در ترکیبات آن ها، باعث ایجاد یک لایه ی کاملاً محسوس بر روی پوست شده و حس سنگینی را به شخص منتقل می کنند. تا حدی که شما پس از مصرف ضد آفتاب باید برای تمدید حتماً صورت خود را کاملاً با آب و صابون بشویید و نمی توانید به راحتی ضد آفتاب خود را شارژ کنید. این نوع ضد آفتاب ها خود به تنهایی می توانند سبب بروز انواع جوش و آکنه شوند. اما خرید ضد آفتاب فلوئیدی به شما کمک می کند تا از بافت سبک آن استفاده کرده و بتوانید روزانه و به طور مرتب ضد آفتاب خود را مصرف نمایید. بافت سبک و رقیق این ضد آفتاب ها به گونه ایست که شما می توانید آن را در زیر آرایش خود نیز استفاده نمایید.
◘افرادی که پوست آن ها دارای جوش و لکه می باشد، بهتر است به سراغ خرید ضد آفتاب ضد لک فلوئیدی رنگی بروند. چرا که این ضد آفتاب ها با کمک خاصیت رطوبت رسانی خود باعث درمان جوش و آکنه می شوند و همچنین سبب مات شدن و محو شدن لک و پیس روی صورت می گردند.
◘افرادی که پوست آن ها دارای منافذ باز می باشد باید از ضد آفتاب هایی استفاده کنند که منجر به کوچک تر شدن منافذ پوست آن ها گردد. منافذ باز پوستی علاوه بر این که ظاهر نامطلوبی را به پوست شما می دهد، باعث تجمع آلودگی ها و ایجاد جوش و آکنه و سایر عوارض پوستی نیز می شود. به همین منظور چنین افرادی باید به فکر خرید ضد آفتاب فلوئیدی باشند تا بتوانند علاوه بر محافظت از پوست، زیبایی و جذابیت را نیز به پوست خود هدیه دهند.
خرید اینترنتی ضد آفتاب فلوئیدی این اطمینان را به شما می دهد که بتوانید با مصرف این ضد آفتاب ها رطوبت پوست خود را نیز تأمین کنید و دچار چین و چروک نشوید. چرا که ضد آفتاب فلوئیدی بر پایه آب بوده و نه تنها فاقد چربی می باشد، بلکه کنترل کننده ی چربی پوست نیز خواهد بود. سایت ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید ضد آفتاب فلوئیدی می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید.
پوست های خشک بهتر است از این ضد آفتاب استفاده نکنند و در مقابل افراد با پوست چرب خرید ضد آفتاب فلوئیدی برای آن ها بهترین گزینه خواهد بود. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص این دو موضوع خواهیم پرداخت.

ضدآفتاب فلوئیدی چیست؟ 2

چرا فلوئید ضد آفتاب برای پوست های چرب مناسب است؟

ضد آفتاب فلوئید برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارند بسیار مناسب است. چرا ما انقدر اصرار داریم که افراد دارای پوست چرب باید از ضد آفتاب های فلوئیدی که فاقد چربی هستند استفاده نمایند؟ 
• ضدآفتاب فلوئیدی اغلب دارای بافت سبک و رقیقی است که به راحتی بر روی پوست پخش و به سرعت جذب می‌شود، بدون اینکه حس چربی یا سنگینی به پوست بدهد. این ویژگی باعث می شود که پوست چرب احساس راحتی کند و احساس سنگینی یا چربی نکند.
• اساس پوست چرب با بروز جوش و آکنه در هم آمیخته شده است. ضدآفتاب فلوئیدی معمولاً به عنوان یک لایه نازک روی پوست قرار می گیرد و منافذ پوست را مسدود نمی کند. 
• بسیاری از ضدآفتاب‌های فلوئیدی حاوی ترکیبات مرطوب کننده هستند که به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند. این ویژگی باعث می شود که پوست چرب نرم و مرطوب باقی بماند، بدون اینکه حس چربی یا لطافت در پوست ایجاد شود. همچنین این رطوبت می تواند چربی پوست را کنترل کند.

اما چرا خرید ضد آفتاب فلوئیدی برای افرادی که پوست خشکی دارند انتخاب خوبی نیست؟

افرادی که پوست خشکی دارند بهتر است از کرم های ضد آفتابی که حاوی چربی و آبرسانی به صورت توأمان می باشند استفاده نمایند. خرید ضد آفتاب فلوئیدی برای این افراد مناسب نیست به این علت که:
◘برخی از ضد آفتاب های فلوئیدی ممکن است حاوی الکل یا ترکیبات خشک کننده ای باشند تا بتوانند با کمک آن ها چربی پوست را کنترل نمایند. این ترکیبات برای پوست خشک نامناسب و حتی می تواند بسیار مضر نیز باشد.
◘پوست های خشک به چربی و مواد مغذی زیادی نیاز دارند که کرم های ضد آفتاب با بافتی غلیظ را می طلبند. ولی ضد آفتاب های فلوئیدی به دلیل این که بر پایه ی آب بوده، بافتی سبک و فاقد چربی می باشند و از مواد مغذی مورد نیاز برای پوست های خشک محروم می باشند.
با این حال، برخی از ضد آفتاب های فلوئیدی حاوی ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده هم وجود دارند که ممکن است برای پوست خشک مناسب باشند. بهتر است قبل از استفاده از هر محصول، با متخصص پوست مشورت کنید.

ضدآفتاب فلوئیدی چیست؟ 3

خرید اینترنتی بهترین ضد آفتاب فلوئیدی

سایت فروشگاه ماکیاژ به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند و انواع کرم های ضد آفتاب را عرضه می نماید. برای خرید ضد آفتاب فلوئیدی می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه کنید. در ادامه لیستی از بهترین ضد آفتاب های فلوئیدی را معرفی می کنیم.

جمع بندی

ضد آفتاب فلوئیدی چیست؟ نوعی از ضد آفتاب است که به صورت مایع و بسیار روان و رقیق می باشد. این نوع ضد آفتاب ها بر پایه ی آب بوده و برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد. ضد آفتاب فلوئیدی حاوی ترکیباتیست که به کنترل کنندگی چربی پوست کمک می نماید.

 

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *