کدام عضو صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟

کدام عضو صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟

پوست یک بافت خارجی و نرمیست که سرتاسر بدن هر موجود زنده ای را پوشانده است. این عضو حساس، در قسمت های بدن با نوع و ضخامت متفاوتی وجود دارد که مهم ترین و حساس ترین آن ها پوست صورت است که در معرض عوامل آسیب رسان بسیاری قرار دارد. این عوامل آسیب رسان کدام ها هستند؟ روش های مراقبت از پوست صورت چگونه است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ها با ما تا انتها بمانید.
فروشگاه آرایشی و بهداشتی ماکیاژ از جمله متنوع ترین فروشگاه های اینترنتی عرضه انواع لوازم بهداشتی و آرایشی مانند: انواع آبرسان صورت پوست چرب و خشک، مرطوب کننده پوست چرب و خشک، شوینده صورت، ضد آفتاب، ضد چروک، ضد لک و... می باشد.

کدام عضو صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟

مراقبت از عضو مهم صورت

پوست بدن یک ساختار چند لایه است که از اندام های داخلی بدن در مقابل آسیب های فیزیکی، شیمیایی، حرارتی و نوری محافظت می نماید. این لایه ها که عبارتند از اپیدرم، درم و هیپودرم در معرض آلودگی و خطرات بسیاری مانند چین و چروک، سرطان پوست و مشکلات پوستی مانند انواع اگزما یا آسیب های وارده از محیط به پوست می باشد. از آن جا که پوست یک وظیفه ی محافتی دارد می تواند خود را نیز التیام بخشد و بافت های آسیب دیده ی خود را در اثر مرور زمان ترمیم نماید که این بستگی به میزان آسیب دارد.
از جمله قابلیت های دیگری که پوست دارد می توان به تنظیم دمای بدن اشاره کرد. سلول های عصبی موجود بر روی پوست اطلاعات را از محیط اطراف گرفته و به مغز مخابره می کنند و مغز این اطلاعات را در غالب گرما، سرما، فشار، درد و یا لمس به شخص القاء می نماید. حتی وظیفه ی تأمین ویتامین دی استخوان ها نیز تا حدود زیادی بر عهده ی پوست است. زمانی که پوست در معرض آفتاب قرار می گیرد، نور خورشید را جذب کرده و به خورد استخوان ها می دهد. به طور کلی پوست نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی بدن ایفا می نماید. پوست صورت حساس ترین عضو بدن است. چرا که بیشترین تماس را با محیط بیرونی دارد. بقیه اندام های بدن زیر پوشش لباس ها مخفی شده و از پوست خود محافظت می نمایند پوست صورت همیشه در معرض آلودگی و در معرض عوامل آسیب رسان بسیاری قرار دارد. پوست صورت علاوه بر حفظ سلامتی وظیفه زیبایی شخص را نیز بر عهده دارد. حال برای این که پوستی جوان و شاداب داشته باشید باید روش های مراقبت از پوست صورت را بیاموزید.

کدام عضو صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟2

عوامل آسیب رسان به پوست صورت

بهتر است برای مراقبت از پوست صورت، عوامل آسیب رسان به پوست صورت را بشناسید. از جمله مهم ترین عوامل آسیب رسان به پوست صورت عبارتند از:

1- استفاده از سیگار

پوست صورت برای طراوت و شادابی نیاز به اکسیژن دارد، و برای تسریع در بهبود زخم ها به یکسری مواد مغذی احتیاج دارد که از طریق عروق خونی به پوست منتقل می شوند. استعمال سیگار با افزایش دی اکسید کربن، باعث ایجاد سلول های مرده و ضخیم بر روی پوست می شود که با خاکستری شدن، رنگ پریدگی و سیاهی و گودی زیر چشم خود را نشان می دهند. همچنین استفاده از سیگار باعث می شود پوست بیشتر در معرض آلودگی قرار بگیرد و کلاژن و الاستین خود را از دست بدهد. در نتیجه پوست صورت شخصی که سیگار می کشد چین و چروک های بسیار عمیق تری نسبت به یک فرد غیرسیگاری دارد. چرا که سیگار رگ های خونی را نیز منقبض کرده و مانع رسیدن مواد مغذی به پوست و در نهایت سبب پیری زودرس می گردد. افرادی غیر سیگاری که در معرض آلودگی دود سیگار قرار دارند چه بسا چندین برابر شخص سیگاری با آسیب های جدی مواجه می شوند. دود سیگار می تواند چند برابر خود سیگار مضر و آسیب زا باشد زیرا حاوی مواد سمی و سرطان زا می باشد.

2- عوارض داروها

زمانی که شما یک داروی شیمیایی یا گیاهی را مصرف می کنید ممکن است این دارو با قسمت هایی از بدن شما تداخل نیز داشته باشد. بسیاری از داروها یا پس از بهبود بیماری عوارض خود را نشان می دهند یا بلافاصله پس از مصرف مضرات اولیه خود را بروز می دهند. اولین جایی که ممکن است این عوارض بروز پیدا کنند پوست صورت است. حتماً پیش از مصرف دارو با پزشک معتمد خود مشورت کرده و از عوارض احتمالی و نحوه ی برخورد با آن آگاه شوید.

3- نور مستقیم خورشید

ویتامین دی که یکی از ویتامین های لازم برای استخوان هاست از طریق نور خورشید به واسطه ی پوست جذب می شود و به استخوان ها منتقل می گردد. اما همین نور خورشید که برای ما حاوی ویتامین است می تواند مضر و سرطان زا نیز باشد. نور مستقیم خورشید دارای اشعه ی فرابنفش یا UVA است که این اشعه برای پوست به شدت مضر و خطرناک می باشد. یکی از راه هایی که می توان به وسیله ی آن از پوست در برابر اشعه ی فرابنفش خورشید محافظت کرد، استفاده از کرم ضد آفتاب و یا کلاه های لبه دار است. کرم های ضد آفتاب مانع رسیدن نور خورشید به پوست نمی شوند و فقط از میزان شدت و ورود اشعه های مضر به پوست جلوگیری می کنند و با ترکیبات شیمیایی مناسب پوست، در جذب ویتامین دی به پوست صورت شما کمک نیز خواهند کرد.

4- آلودگی هوا

پوست صورت همواره در معرض آلودگی محیط قرار دارد. زمانی که پوست صورت در معرض آلودگی قرار می گیرد با نفوذ مواد شیمیایی و آلاینده های مضر به لایه های پوست، باعث کدر شدن و بروز آکنه و التهاب پوستی می شود. اگر هوای محل زندگی و رفت و آمد شما آلوده است حتماً از شوینده های مناسب پوست صورت خود استفاده نمایید تا میزان ماندگاری آلودگی بر روی پوست صورت شما به حداقل برسد.

5- مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب

یکی از شایع ترین دلایل تخریب پوست در بانوان، استفاده ی بیش از حد لوازم آرایش یا استفاده از مواد نامناسب و نامرغوب می باشد. که این موضوع باعث می شود PH صورت را از بین برده و یا پوست را تحریک نماید و موجب ایجاد لک و یا حساسیت های پوستی شود. اگر می خواهید از لوازم آرایشی یا بهداشتی استفاده نمایید سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید و به توصیه های پزشک معتمد خود حتی برای خرید کرم مرطوب کننده ساده نیز گوش کنید و محصولاتی را که مناسب پوست شما هستند استفاده نمایید.
ماکیاژ با عرضه ی برندهای معروف و معتبر می تواند به شما در حفظ جوانی پوست کمک کند. برای مشاهده انواع محصولات مراقبت پوستی صورت مانند ماسک صورت، صابون صورت، لوسیون صورت، اسکراب صورت، ضدآفتاب، شوینده انواع پوست، کرم های آبرسان و مرطوب کننده پوست صورت و ... به سایت لوازم مراقبت پوستی ماکیاژ مراجعه کنید.

کدام عضو صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟3

روش های مراقبت از پوست صورت

پوست صورت نسبت به پوست سایر قسمت های بدن ظرافت و قابلیت شکنندگی بسیار بیشتری دارد. علاوه بر مواردی که به عنوان عامل آسیب زا به پوست معرفی کردیم یک سری رفتارهای غلط که در ما نهادینه شده نیز می تواند موجب آسیب زدن به پوست گردد. از جمله مواردی که می توان با رعایت کردن آن ها از پوست صورت خود مراقبت کرد عبارتند از:

1- شست و شوی صورت قبل از خواب

در طول روز ممکن است از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که ماندگاری بیش از حد هر کدام از آن ها بر روی پوست صورت می تواند در درازمدت سبب آسیب جدی به پوست صورت شود. حتی اگر شما از هیچ لوازم آرایشی یا بهداشتی استفاده نمی کنید باز هم پوست صورت شما در معرض آلودگی محیط قرار دارد. پس باید هر شب قبل از خواب با یک شوینده ی مناسب پوست خود، صورتتان را به صورت ملایم بشویید و از هر گونه آلودگی پاک کنید.

2- استفاده از محصولات مراقبت از پوست صورت

بالا رفتن سن، نور مستقیم خورشید، آب و هوای آلوده و موارد این چنینی می تواند در ایجاد چین و چروک زودتر از موعد بر روی پوست تأثیرگذار باشد. اما شما به راحتی با استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست صورت، می توانید از سرعت پیری صورت خود بکاهید و تا سنین بالا جوان و شاداب باقی بمانید. اما دقت کنید که حتماً نزد یک پزشک یا مشاوره زیبایی پوست متخصص و معتمد بروید تا محصولات مناسب مخصوص پوست خود را خریداری نمایید. انواع مرطوب کننده، ضد آفتاب، ضد چروک، ضد لک و لوسیون صورت می تواند به شما در این راه کمک کند.

3- کاهش مصرف شکر و چربی

شکر و چربی باعث چین و چروک می شود. شکر در کلاژن و الاستین پوست مستقر می شود، در نتیجه به پوست آسیب می رساند. طبق نتایج مطالعات، شکر و چربی همچنین می تواند آکنه را تشدید کند. مصرف بیش از حد، نان سفید و شکلات سطح انسولین را افزایش می دهد، در نتیجه آندروژن بیشتر ساخته می شود که به نوبه خود باعث افزایش تولید سبوم و جوش بیشتر خواهد شد. مقدار شکر مصرفی نباید بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد.

4- خواب به موقع و به اندازه

بسیاری از افرادی که شاغل هستند خصوصاً در شهرهای بزرگی مثل تهران، با کمبود خواب مواجه هستند. خواب به موقع یعنی نه خیلی دیر و نه خیلی زود و خواب به اندازه یعنی 8 ساعت می تواند در شادابی پوست و خصوصاً روحیه و راندمان کاری شما تأثیر چند برابری داشته باشد.

5- ورزش و کاهش استرس

یکی از کارهایی که می توان به کمک آن مراقبت از پوست صورت خود را به خوبی انجام دهید انجام ورزش و کم کردن استرس های روزانه است. هنگام استرس میزان هورمون استرس (کورتیزول) در بدن افزایش می یابد و می تواند باعث بروز جوش شود. علاوه بر این، سطح کورتیزول مزمن بالا می رود و رطوبت بیشتری از دست می دهد و به آرامی خشک و مات می شود. برای کم کردن استرس ورزش کنید، کتاب بخوانید، پیاده روی کنید.

جمع بندی

پوست صورت یکی از مهم ترین اعضای بدن است. به همین علت مراقبت از پوست صورت برای حفظ زیبایی و سلامت آن ضروری است. اما برای این کار باید ابتدا عوامل آسیب زا به پوست را بشناسید و سپس راه های مقابله با آن را بیاموزید. ماکیاژ عرضه کننده انواع محصولات مراقبت از پوست صورت مانند انواع آبرسان پوست، مرطوب کننده صورت، انواع شوینده صورت، بهترین کرم های ضد آفتاب، انواع کرم های ضد چروک، انواع کرم های ضد لک، ماسک صورت، اسکراب صورت و ... می باشد.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *