تفاوت بین عطر و ادکلن

تفاوت بین عطر و ادکلن

عطر و ادکلن دو نامی هستند که برای محصولات خوشبو کننده ای که به طور روزانه استفاده می‌کنیم به کار می‌بریم بدون اینکه بدانیم که عطر همان ادکلن نیست و در عین حال که به نظر می‌رسد هر دو به یک چیز اشاره دارند اما تفاوت های جالب و اساسی دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت های عطر و ادکلن می‌پردازیم تا یکبار برای همیشه تفاوت این دو را درک کنید. با ما همراه باشید.

عطر چیست؟

عطر به رایحه ی خوشبوی پراکنده شده در هوا می گویند. عطر از روغن های اسانس دار، ترکیبات معطر، تثبیت کننده و الکل تولید می شود. این روغن های گیاهی از طریق تقطیر گل ها و گیاهان بسیار خوشبو و ترکیب کردن آن ها با هم تولید می شوند.

تفاوت بین عطر و ادکلن1

انواع عطر

برای اینکه تفاوت بین عطر و ادکلن را به خوبی درک کنید، نیاز است تا بفهمید عطر و ادکلن ها چگونه ساخته می شوند. تولید کنندگان عطر و ادکلن به میزان درستی روغن های طبیعی و مصنوعی را باهم ترکیب می کنند تا رایحه ای دلپذیر را تولید نمایند. 

1- عطر خالص یا پرفیوم

برای عطر خالص نام های دیگری مانند پرفیوم هم استفاده می شود. بیشتر عطر خالص را با این نام می شناسند. این عطر بوی تند و نامطبوعی دارد و باعث تحریک پوست شما می شود. عطر خالص بالاترین غلظت عطر موجود است. معمولاً بین 15 تا 30 درصد روغن عطر دارد و برای قوی ‌تر کردن، قابل‌توجه کردن و ماندگاری عطر در کل روز کافی است. وقتی کسی را در آغوش می گیرید که عطر خالصی زده است، این احتمال وجود دارد که ساعت ها بعد بوی او را حس کنید.

2- ادو پرفیوم

ادو پرفیوم ها بالاترین غلظت روغن های عطری را  بعد از پرفیوم ها دارند. ادو پرفیوم ها طوری ساخته شده اند که در تمام طول روز روی پوست باقی می مانند بدون اینکه برای افراد دیگر، سردرد ایجاد کنند یا  به شخص دیگری منتقل شوند.  ادو پرفیوم پر طرفدار ترین و رایج ترین دسته عطرها هستند. بسیاری از عطرهای موجود در فروشگاه های بزرگ عطر فروشی، ادو پرفیوم ها هستند. این رایحه از صبح تا غروب بخوبی باقی خواهد ماند و هنگام درآوردن لباس در شب همچنان قابل تشخیص است.

3- ادو تویلت

ادو توالت‌ها دارای غلظت کمتری از روغن‌های عطر هستند، معمولاً 5 تا 15 درصد و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که رنگ روشن‌ تری روی پوست داشته باشند. ادوتویلت نسبت به ادو پرفیوم ماندگاری کمتری دارد. برخی معتقدند که ادو تویلت ها برای استفاده در روز ساخته می شوند، اما تفاوتی در زمان استفاده آن ها وجود ندارد و شما هر زمان حتی در شب نیز می توانید استفاده کنید.
اگرچه بسیاری از عطرهای موفق به عنوان ادو پرفیوم شروع می‌شوند و سپس در نسخه‌های سبک‌تر و ادو تویلت عرضه می‌شوند، اما ممکن است همیشه شباهت زیادی با مدل های مشابه نداشته باشند. برخی پیشنهاد می‌کنند که پس از از بین رفتن  کامل اثر ادوتویلت، عطر خود را تغییر دهید. اما حتی اگر به نظر می رسد روغن ها محو شده اند و تاثیر عطر از بین رفته است، با کمی مرطوب کردن محل عطر بوی آن مجدد پخش می شود. آیا تا به حال وقتی دست های خود را می شویید یا زیر باران گیر می کنید دوباره عطر خود را استشمام نمی کنید؟ این موضوع دلیل محکمی بر داشتن مقدار زیادی الکل می باشد. هرچه میزان الکل موجود در عطر شما بیشتر باشد ماندگاری آن بر روی لباس و بدن بالا می رود.

تفاوت بین عطر و ادکلن4

4- ادکلن

ادکلن نسبت به سه مدل قبلی، غلظت کمتری از اسانس های روغن دارد. 2 تا 7 درصد دارای اسانس خالص می باشد. درصد الکل در ادکلن خیلی بیشتر از عطر است و به نسبت عطر مقرون به صرفه تر می باشد. مدت زمان ماندگاری ادکلن بر روی لباس ها در خوش بینانه ترین حالت، تا دو ساعت پیش بینی شده است. این باور غلط در بین مردم ایجاد شده است که بیشتر مخاطبان استفاده از ادکلن ها، آقایان می باشند. اما اینطور نیست و بانوان هم از طرفداران ادکلن هستند.

5- اوفرش

مانند ادکلن، افرش نیز دارای غلظت بسیار کم عطر است، گاهی اوقات 1 تا 3 درصد از عطر استفاده می شود. تفاوت این است که ادکلن ها مانند عطرهای سنتی با الکل مخلوط می شوند. اوفرش عمدتا با آب مخلوط می شود و به عنوان یک طراوت دهنده سریع بدون رایحه ماندگار عمل می کند.
بیشتر مغازه های عطر فروشی، عطر ها را براساس برند یا قیمت آنها در قفسه ها می گذارند و نه نوع عطر. اما شما می توانید بر روی برچسب هر محصول نوع آنها را ببینید و یا به فروشنده بگویید که به دنبال چه چیزی می گردید. یک نوع عطر مناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. فرقی نداره که به دنبال یک عطر ادوپرفیوم کلاسیک باشید یا عطر دیگری، تا در تمام طول روز بوی خوبی بدهید. اما پیشنهاد ما یک عطر سبک تر و موقتی تر از ادوپرفیوم مانند اوفرش می باشد.

6- افتر شیو

مدل دیگری از عطر ها که از لحاظ کاربردی با موارد دیگر کمی متفاوت می باشد، افتر شیو ها هستند. این محصول کاربردی نیز مانند سایر موارد ذکر شده، برای هر دو گروه بانوان و آقایان تولید می شود. همانطور که از اسم این محصول مشخص است، معمولا بعد از اپلاسیون بدن و صورت استفاده می شود. افتر شیو از سلامتی پوست شما در برابر الودگی های ایجاد شده به واسطه ی تیغ و اپیلاسیون محافظت می کند. ترکیبات افترشیو بر پایه الکل، آب و اسانس های روغنی می باشد.

7- بادی اسپلش

بادی اسپلش از دیگر محصولات خوش بو کننده بدن می باشد که به صورت روزانه استفاده می گردد. بادی اسپلش به اسپری گفته می شود که بسیار سبک بوده و مناسب استفاده بر روی پوست بدن می باشد. بهترین زمان برای استفاده از بادی اسپلش ها بعد از دوش گرفتن و هنگام مرطوب بودن پوست است. در این زمان منافذ پوست شما باز بوده و باعث ماندگاری بر روی پوست می شود.

8- اسپریت دو پرفیوم

یک ترکیب کم یاب از عطر ها اسپریت دو پرفیوم است. غلظت آن در حدود 20 تا 25 درصد بوده و در بین رده عطر های پرفیوم و ادو پرفیوم قرار می گیرد. باید ذکر شود ادو پرفیوم ها از لحاظ ماندگاری نسبت به اسپریت دو پرفیوم ها در رتبه بالاتری قرار می گیرند.

9- بادی میست

یکی دیگر از محصولات عطری و خوشبو کننده، بادی میست می باشد. رایحه ای ملایم با خاصیت ضد تعریق و خوشبو کردن بدن، یکی از انتخاب های رایج بانوان است. الکل و اسانس های استفاده شده در بادی میست به دلیل استفاده بر روی پوست از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. بادی میست و بادی اسپلش هر دو از خوشبو کننده های بر پایه آب هستند که باعث آب رسانی و مرطوب کنندگی پوست بدن می شوند. تنها تفاوت بین بادی اسپلش و بادی میست در میزان ماندگاری است. بادی میست ها از ماندگاری بیشتری نسبت به بادی اسپلش ها برخوردار هستند.

تفاوت بین عطر و ادکلن2

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

در این قسمت ما به توضیح جامع تری در رابطه با تفاوت های بین عطر و ادکلن خواهیم پرداخت.

• تفاوت عطر و ادکلن در غلظت

غلظت ادکلن نسبت به عطر کمتر است. در ادکلن 2 تا 7 درصد از اسانس های روغنی استفاده می شود. اما عطر های مانند ادو تویلت 5 تا 15 درصد از عطر تشکیل شده است. عطر خالص مانند پرفیوم ها نیز 15 تا 30 درصدشان از ترکیبات اسانس های روغنی به کار رفته که باعث می شود در مقایسه با ادکلن در غلظت بالاتری داشته باشند. حتی مقدار کمی از عطر، به خوبی در هوا پخش  می شود.

• تفاوت عطر و ادکلن در میزان ماندگاری

غلظت بالای اسانس های روغن در عطر های پرفیوم و ادو پرفیوم، تنها دلیل ماندگاری بالای آن ها می باشد. ادکلن به دلیل پایین بودن اسانس های موجود در ترکیباتش نهایتا بعد از باز شدن جعبه، نهایتا تا یکسال قابل استفاده می باشد. این در حالی است که اگر عطر ها در افشانه های بدون مشکل نگهداری شوند، تا سال ها باقی خواهند ماند.
از لحاظ ماندگاری بر روی لباس، ادکلن های درجه یک که از قیمت بالایی نیز برخودار هستند در بهترین حالت 4 ساعت ماندگاری خواهند داشت. این درحالی است که ادو پرفیوم ها بین 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارند.

• تفاوت قیمت عطر و ادکلن

به همان نسبت که میزان اسانس های روغنی در ادکلن، پرفیوم و ادو پرفیوم ها بالا رود، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند. ادکلن در مقایسه با ادوپرفیوم، ادو تویلت و انواع عطر های زنانه و مردانه از قیمت پایین ترین برخوردار هستند. دلیل این موضوع هم وجود درصد کمتر اسانس و درصد بالای الکل است.

تفاوت بین عطر و ادکلن5

• تفاوت نحوه استفاده عطر و ادکلن

عطر به دلیل غلظت بالای اسانس، از بوی تندی برخوردار است. اگر حس بویایی قوی دارید بهتر است از عطر در مناطقی از بدن استفاده نمایید که فاصله بیشتری از صورت شما دارند. استفاده از عطر بر روی مقنعه، شال یا روسری که تماس مستقیمی با صورت دارند توصیه نمی شود. از انتخاب عطر برای استفاده در محل کار خودداری کنید. عطر ها به دلیل اسانس های روغنی زیادی که در ترکیبات خود دارند، استشمام آن ممکن است باعث آزار اطرافیان شما شود. بیشترین استفاده عطر را می توان در میهمانی ها و دورهمی ها دانست.
انتخاب ادکلن به جای عطر برای محیط کار و محیط های رسمی گزینه ی بهتری می باشد. افرادی که پوست حساسی دارند یا از قدرت بویای بسیار قوی برخوردار هستند می توانند ادکلن را جایگزین عطر کنند.

• تفاوت در نحوه خرید عطر و ادکلن

عطر از دسته محصولات مورد استفاده بر روی پوست می باشد که در انتخاب آن باید دقت شود. در بازار نسخه های فیک عطر و ادکلن وجود دارد که در صورت آشنا نبودن شما با انواع عطر و ادکلن ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. محصولات عطری که استاندارد نباشند، ممکن است باعث آسیب به پوست بدن شما شوند. بهتر است انواع عطر و ادکلن خود را از سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.
برخی از افراد که علاقه مند به خرید حضوری می باشند، بهتر است در هنگام خرید انواع عطر و ادکلن با بسته بندی مشخص به علائم روی افشانه و برندی که تولید کننده ی آن می باشد، کاملا دقت نمایند. در صورتی که فروشنده نیاز داشت برای ایجاد رایحه ی دلخواه شما، چند عطر خالص را با هم ترکیب نماید، بهتر است به اضافه شدن مواد سازنده ی عطر دقت کنید.

• تفاوت در نحوه بسته بندی

ادکلن ها از بسته بندی های بسیار بزرگ تری نسبت به ظروف عطر برخوردار می باشند. اگر از افرادی هستید که دائما در حال سفر بوده یا نیاز دائمی به داشتن عطر و ادکلن دارید، پیشنهاد ما انتخاب عطر می باشد. تنوع افشانه های عطر نسبت به ادکلن بیشتر است و می توانید افشانه دلخواه خود را انتخاب نمایید. ظروف افشانه عطر ها نسبت به ادکلن بسیار ظریف و کوچک تر بوده و شما می توانید به راحتی درون کیف و یا داشبورد ماشین حمل کنید.

• تفاوت در ترکیبات عطر و ادکلن

عطر از ترکیب رایحه های طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. عطر از ترکیب تعداد زیادی اسانس متفاوت می باشد و کاملا خام است. اما در ترکیبات ادکلن از اسانس کمتری استفاده شده و درصد الکل بیشتری را دارا می باشند.

تفاوت بین عطر و ادکلن3

از کجا ادکلن و پرفیوم بخریم

جدا از خرید حضوری، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین و وبسایت‌ها نیز عطر و ادکلن مورد نظر خود را تهیه کنید. بسیاری از برندهای معروف عطر و ادکلن، فروشگاه آنلاین خود را دارند و می‌توانید محصولات را از طریق این وبسایت‌ها سفارش دهید. همچنین، برخی از وبسایت‌ها و پلتفرم‌های الکترونیکی نمونه‌های رایگان عطر و ادکلن ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا بوی محصولات را تست کنید و سپس تصمیم خرید را بگیرید.
در هر صورت، قبل از خرید، بهتر است تحقیق کنید و نظرات و بررسی‌های مربوط به محصول را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. همچنین، توصیه می‌شود قبل از خرید، بوی عطر یا ادکلن را تست کنید تا مطمئن شوید که مطابق با سلیقه شما می باشد.

سایت ماکیاژ

شاید دقت در انتخاب فروشگاهی که از آن خرید می کنید مهم ترین قدمی است که باید برای خرید عطر و ادکلن برداشت. بعد از آن برند عطر، قیمت آن و نوع عطر از مواردی هستند که در هنگام خرید عطر دقت شود. برای خرید عطر و ادکلن با کیفیت خوب، می توانید به سایت ماکیاژ مراجعه نمایید. ماکیاژ فروشگاه اینترنتی فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی زنانه و مردانه می باشد. این فروشگاه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت ارائه می دهد. از دیگر خدمات فروشگاه ماکیاژ انواع لوازم برقی، تجهیزات ارایشی، عطر زنانه و مردانه اورجینال را می توان نام برد. شما می توانید بدون مشکل و به راحتی از فروشگاه ماکیاژ به صورت اینترنتی خرید نمایید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
متن نظر شما *